431 helyett 440 lóerő, 550 helyett 660 Nm nyomaték (2000-5000/perc között), 4,3 helyett 4,2 másodperc gyorsulás százra, és persze egyáltalán nincs sebességhatárolás: az Alpina kupé és a nála egy tizeddel lomhább kabrió 303 km/órás végsebességre képes.
A BMW háromliteres motorjának alapjaiban átdolgozott verziója megerősített forgattyúházat kapott, vadonatúj, egyedi fejlesztésű turbórendszert építettek be, optimalizálták a szívórendszer ellenállását, valamint egyedi dugattyú- és motorhűtést alkalmaztak. A motor 7000/percnél szabályoz le, égéstermékei az Akrapovic kipufogórendszer négy ovális végcsövén távoznak.
Az autó feszesebb rugókat és lengéscsillapítókat kapott, átdolgozták az aerodinamikai jellemzőit, és megnövelték az olajhűtők méretét.
A nyolcfokozatú automata váltót 20 százalékban átdolgozták a gyári állapotához képest. Alapkivitelben jár az akár 40 százalékos zárásra képes, részlegesen önzáró differenciálmű.
Az eleve gazdag felszereltséget olyan exkluzív tartalmakkal tudja megtoldani az Alpina, mint az egyedi fényezések, a kézzel varrott bőrkárpit, vagy a számtalan választható fa dekorpanel. Sok rajongó örömére ismét alapfelszerelés a külső Alpina sávozás, amely ingyenesen lemondható, ha nem tetszik az embernek.
Az év derekán piacra lépő modellekből összkerékhajtású verzió is készül majd, ezeket azonban csak a balkormányos piacok kapják meg.
Az új modell bemutatásával egy időben érkezett a hír az Alpina B3 S Bi-Turbo testvérmodellt érintő visszahívásról; a kardántengely Hardy-tárcsája hajlamos nagy terhelés alatt eltörni, ami nem kifejezetten előny.