Hiába könyörögnek a vásárlók a BMW-nek, hogy csináljanak egy igazán kemény sportkombit, a bajorok nem engednek az elveikből és ez nem volt másképpen az E39-es esetében sem. Bár a müncheni főhadiszálláson akad egy prototípus, szériában sosem gyártották az M5 Touringot. Elődjéből az E34-esből ugyan volt és az E61-es esetében is megpróbálkoztak vele, ám utóbbi esetében a kicsivel több, mint ezer eladott autó egyértelműen jelezte, hogy nem érdemes ilyesmivel próbálkozni.
Vannak ám azonban olyanok, akik egyszerűen nem tudnak beletörődni az ilyesmibe és megépítik maguknak otthon. Így történhetett az is, hogy ez az eredetileg 540i Touringnak született 2001-es évjáratú E39-es megkapott mindent, amitől vérbeli M5-össé változhatott.
Ráadásul nem holmi sokadik tulajdonos gondolta úgy, hogy nincs vesztenivalója azzal, ha reszelgetni kezdi a tizenéves BMW-t, hanem az első tulajdonos kezdett bele az átalakításba. Vélhetően ezért is választotta az eleve V8-as motorral szerelt 540-est, ami aztán megkapta az M Sport csomagot és az M5 lökhárítóját. Na, meg persze a 400 lóerős teljesítményű, S62-es kódjelű 4,9 literes hengerenkénti pillangószelepes sportmotort. Persze, nem maradhatott el az ehhez társított hatsebességes kéziváltó sem.
Minden részletre kiterjedő átalakítás során lecserélték a futómű elemeit és a fékeket is az M5-ösére, valamint a kipufogórendszert is. A legjobb azonban, hogy csupán a négy kidörgőből sejthető, hogy valami többről van itt szó, mint egy hétköznapi E39 Touring. A hatalmas csomagtér mellett a beltér további előnye, hogy az M5-ös sportüléseit találjuk benne, de még a hátsó helyeket is ehhez mérten alakították át, hogy passzoljon a Touringhoz.
A különleges autót jelenleg New Yorkban árulják órájában közel 158 ezer kilométerrel kicsivel több, mint 7 millió forintnak megfelelő amerikai dollárért.