Az autóiparban uralkodó trendek szerint már a Ferrarinál is megjelentek a kisebb lökettérfogatú turbófeltöltős motorok például a California T-ben vagy éppen a 488 GTB motorterében, így logikusan merült fel, hogy a V12-es motorokat is nyugdíjba küldik. Sergio Marchionne azonban cáfolta a híreket, miszerint a szigorodó EU-s normál miatt pár éven belül mindenképp kiesik a kínálatból a tizenkét hengeres motor.

„A motorfejlesztésért felelős vezetőnk azt mondta nekem, hogy őrültség lenne turbót tenni a V12-esre. Szóval a válasz nem, a V12-esünk marad szívó, kiegészítve egy hibrid rendszerrel.” – nyilatkozta Marchionne egy brit autós lapnak.

Hozzátette azt is, hogy a Ferrari esetében a hibrid rendszer nem első sorban a környezetvédelmi előírások miatt szükséges, hanem a teljesítmény növelése céljából. Az elektromos hajtásnak nincs turbólyuka, azonnal rendelkezésre áll a hatalmas nyomaték, így sokkal élvezetesebb és gyorsabb sportautókat gyárthatnak a jövőben.