339,5 km/óra: ennyi volt a szabadidőjárművek hivatalos sebességi világrekordja. Szép, szép, gondolta a Toyota, de mi tudunk ennél jobbat – és megépítették a világ legvalószínűtlenebb terepjáróját.
A Toyota Land Speed Cruiser motorja szériakivitelű 5.7 V8-as benzinesként kezdte az életét. Aztán a projekt mérnökei ráakasztottak kettő darab, egyenként 3,8 bar töltőnyomásra (!!!) képes Garrett turbófeltöltőt, ehhez mérten kívül-belül megerősítették a motort, majd versenyváltót akasztottak mögé, leültették a futóművet, szélesebb abroncsokat szereltek fel, és kitolták a 2000 lóerős szörnyet a kaliforniai Mojave légibázisra.
Itt egy négy kilométeres felszállópálya várta a reménybeli rekordert. Carl Edwards pilóta, a Toyota frissen visszavonult NASCAR-versenyzője már a bemelegítésnél megfutotta a régi világcsúcsot.
Ez persze kevés lett volna, ezért feltekerték a töltőnyomást, így a rekordfutamon 370,2 kilométer/óránál kezdett fékezni a böhöm jármű. Pilótája szerint maradt még benne tartalék, így ha találnak egy még hosszabb aszfaltcsíkot, ennél is gyorsabban tud majd menni az autó.
„362 km/óránál éreztem némi lebegést, de eszembe jutottak a projektet vezető Craig Stanton tesztpilóta szavai: Akármi történik, ne vedd el a gázt!” – mondta a sikeres futam után Edwards.