Hatalmas népszerűségnek örvendtek a B csoportos rally versenygépei és ebből az olaszok is ki szerették volna a részüket, ezért az egyébként is sikeres Lancia Deltából alkották meg a Delta S4-et, aminek aligha van köze a szériához. Mindent annak rendeltek alá, hogy a másodpercekért hatékonyan harcolhasson, merőben más dimenziókat és felépítést kapott. A ’80-as években azonban a pályára lépéshez kötelező volt legalább kétszáz darab utcai használatra alkalmas példányt is gyártani. Szóval a Lancia fogta a megalkotott rally célszerszámot és szép kárpitozással kínálta legmerészebb vevőinek.

Most vehetsz magadnak egy legendát 1

1985-lancia-delta-s4-stradale (10)

Ebből a Stradale nevű változatból lett később az Audi Sport Quattrojához hasonló ritkaság, ilyen a képeken szereplő bordó darab is, melynek új gazdát keresnek. Igazi csemege, hiszen 1985-ös évjáratú az autó, de az elmúlt évek alatt csupán 1600 kilométert futott. Ehhez mérten az állapota meggyőzően kifogástalan, mintha csak most gördült volna ki a gyárból. Ezt az érzést erősíti a gazdag dokumentáció is, amiben megtalálható a létező összes papír és kézikönyv, valamint egyéb apróságok, amivel valaha találkozott az autó.

Az autó orrában található a pótkerék és a szerszámkészlet is itt kapott helyet, a motort közvetlenül az első ülések mögött helyezkedik el. Az Abarth vette kezelésbe és a közútra alkalmas változat természetesen visszafogottabb teljesítményt kapott, de bizonyára így is masszívan fölényes menetdinamikára volt képes a turbóval és kompresszorral is lélegeztetett sornégyes. A teljesítménye 250 lóerő, maximális nyomatéka pedig 292 Nm. A verseny specifikációs példányok nem csak a duplájára voltak képesek, de még Forma-1-es autót megszorongató 800 lovas darab is előfordult. Ötsebességes váltó és összkerékhajtás volt a technika része.

1985-lancia-delta-s4-stradale (7) 1985-lancia-delta-s4-stradale (5)

Az autó súlya csupán 1200 kilogramm, mely annak köszönhető, hogy króm-molibdén acélból készült térvázra üvegszálas karosszéria került. Hogy legalább nyomokban emlékeztessen a szerényebb Deltákra, ezért dupla kerek fényszórót, finom króm keretű hűtőrácsot kapott. A ritka Lancia Delta S4 Stradale értékét közel 180 millió forintra becsülik.