A BMW M5 fedélzetén debütál a márka új összkerékhajtási rendszere, az M xDrive, ami magától értetődően egészen addig kizárólag hátul hajt, amíg nincs baj, amikor is bekapcsolja a mókába az első tengelyt – viszont emellett arra is képes, hogy a vezető döntése alapján teljes egészében kiiktassa a képletből az első kerekeket, és tisztán RWD formátumban üzemeljen.

BMW M5: összkerekes, de mégsem 1

A menetstabilizáló rendszer és a hajtási módozat különböző kombinációi révén összesen ötféle lehetőség közül választhat a pilóta. Előbbi ki, be és sport üzembe kapcsolható, ahogy az összkerékhajtás is. A megerősített hajtásláncban a hátsó tengelyen aktív M differenciálmű várja a nyomatékot, ez 0-100% között képes variálni a zárás mértékét – ezzel a legtöbb menethelyzetben elkerülhető a DSC menetstabilizáló rendszer beavatkozása.

P90257534_highRes_the-new-bmw-m5-with-

Nem csak az összkerékhajtási rendszer új, hanem a különösen fürgén kapcsoló, kézi üzemben egyszerre akár több fokozatot visszaváltani is hajlandó, nyolcfokozatú M Steptronic váltó is, amit a 4.4 V8 blokk tovább tökéletesített kiviteléhez csatlakozik. Utóbbi nagyobb befecskendezési nyomással, új turbókkal, hatékonyabb kenési és hűtési rendszerrel, valamint módosított, könnyített (és még szebb hangú) kipufogóval járul hozzá a fokozott menetdinamikai élményekhez.

a videó a hirdetés után indul

Ezek pontos mértékéről nem szól a BMW, de annyit elárultak, hogy akár 100-ra, akár 200-ra gyorsítunk, az autó mellett elhomályosulnak a közvetlen előd képességei.

Az új hajtási rendszer mellett vezetői kijelzőjében is újat hoz majd az M5: a klasszikus dupla kerek műszert baloldalt digitális sebességmérő, jobbra változtatható piros tartomány és a head-up kijelzőn keresztül működő váltóvillám egészíti ki.

bmw m5 m xdrive