Ez utóbbi terület 2012 óta évente 30 százalékos növekedést mutatott, idén január és március között azonban csak hétszázalékos gyarapodást produkált 2016-hoz képest. Ennek ellenére még mindig 34 753 importált gépkocsit helyeztek forgalomba hazánkban, 62 százalékban tíz évnél idősebb autót választottak a vevők.
A hazai használt autók cseréjének lendülete is megtörni látszik, bár a visszaesés nem ilyen látványos: 2015-ben még 28,2 százalékos volt a növekedés, idén már csak 11,6 százalékkal teljesítette túl a piac a 2016-os statisztikát. Ez 159 777 átírást jelent.
A kishaszonjárműveknél 2016 első negyedévéhez képest egyszázalékos növekedéssel, 3499 külföldről hozott gépkocsit regisztráltak Magyarországon, a határon belül pedig emellett 20 341 átírás történt, ami 5,8 százalékos növekedés a tavalyi év első három hónapjához viszonyítva.
„Az idős importautókkal kapcsolatos rengeteg rossz tapasztalat elbizonytalanította a használt autót keresőket. Ennek a következménye pedig az lehet, hogy a vevők ismét az új autók felé fordulnak majd, amely sokkal tervezhetőbb, ráadásul jó finanszírozással nem is feltétlenül drágább” – vélekedett Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.
Az importstatisztikákból látszik, hogy legtöbben középkategóriás modelleket választottak. A behozott kocsik között a márkák sorrendjét a Volkswagen vezeti, mögötte az Opel, a Ford, a BMW, az Audi és a Mercedes zárt. A típusok rangsorát a Volkswagen Passat vezeti az első negyedév után, megelőzve az Opel Astrát, a Ford Focust, a 3-as BMW-t, a Volkswagen Golfot és az Audi A4-et.
A határon belüli átírások során az alsó-középkategóriás és a kisautók voltak a kedveltek, összességben az Opel, Suzuki, Volkswagen trió bizonyult a legkeresettebbnek. Legtöbben Opel Astrát és Suzuki Swiftet vettek, harmadikként a Volkswagen Golf végzett.