Nem sok minden van, amit az előző hetek őszinteségi rohamai alatt ne árult volna el új kompakt szabadidőjárművéről a Škoda. A Karoq 16 centivel hosszabb a Yetinél, 48 mm-rel szélesebb, 86 mm-rel alacsonyabb, tengelytávja pedig 6 centivel nőtt – vagy 52 mm-rel az összkerékhajtású kivitel esetében.
Motorjai 1,0 és 2,0 liter közötti lökettérfogatból hoznak 115-190 lóerőt. A 2,0 literes dízelmotor 150 lóerős kiadásától eltekintve mindegyik erőforrás újnak számít; már a legkisebb, háromhengeres, egyliteres benzinmotor is 10,6 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 187 km/óra; a hengerlekapcsolásos 1.5 TSI, valamint a két nagyobb dízelmotor egyaránt képes átlépni a 200-as határt. Hatfokozatú kézi és hetes DSG váltó szerepel a listán, első- és összkerékhajtás között választhatunk. Kérhetünk üzemmódváltót, ami a takarékostól a dinamikuson át a laza talajig kínál optimalizált hajtáslánc- és ESP-beállítást.
Design dolgában nem hoz újdonságot a Karoq, ellenben ügyesen ötvözi a Superb, az Octavia és persze főleg a Kodiaq stíluselemeit (összehasonlító képeinken a fehér a Karoq; a kék, illetve piros autó a Kodiaq). A hátsó lámpatest térbeli megformálása látványos részletként oldja a karosszéria egyszerűségre törekvő, feszes vonalait; a fényszórónál a Kodiaqnál is alkalmazott elrendezéssel találkozunk, meglehetősen leegyszerűsített formában.
Ahogy korábban már bejelentették, az utastérben tologatható hátsó üléssor (479-588 literes csomagtér; fix ülésnél 521-re jön ki a kapacitás) és a márkánál elsőként alkalmazott, konfigurálható, digitális műszeregység hoz újdonságot.
A konnektivitás terén okostelefonra lekérhető járműadatok, teljes körű smartphone-integráció, valamint indukciós töltő és beépített antenna segít enyhíteni az információhiány okozta fájdalmakat.
A Karoq gyári videóit ezen a linken tekintheted meg.