Ha egymás mellé teszünk egy első generációs VW Golf GTI-t és annak mai utódját, megdöbbentő a különbség: mintha Dávid állna Góliát mellett. A Volkswagen pontosan azoknak szánja legújabb, május végén bemutatkozó sportautóját, akik vágyakozva tekintenek a múltba, és a kis tömeget, a fordulékonyságot, a lobbanékony természetet tekintik az igazi sportautók legfőbb erényének.

VW Up GTI: pici autó, nagy élmény 1

Egyelőre még csak tanulmányként létezik a 115 lóerős Up – mielőtt kikacagnád, emlékeztetünk, hogy az ős GTI csupán 110 lóerős volt. Ez is elég azonban a 197 km/óra végsebességhez, a 8,8 másodperces gyorsuláshoz – nem csoda, hiszen a 230 Nm-es nyomatékú motornak csupán 997 kilóval kell megbirkóznia.

VW Up GTI: pici autó, nagy élmény 15

A 2018 elején forgalomba kerülő Up GTI az elmaradhatatlan részleteket is tovább örökíti: skót kockás üléskárpitok, piros csíkozás a méhsejt-rácsozatú hűtőmaszkon, 17 colos sportfelnik, és persze gokart hangolású, másfél centivel leültetett futómű gondoskodnak a valódi GTI-érzésről.

a videó a hirdetés után indul
a videó a hirdetés után indul