A Renault és partnerei, a Qualcomm Technologies és a Vedecom olyan, menet közben működő indukciós töltőrendszert (dynamic wireless electric vehicle charging, DEVC) fejlesztettek ki, amely autópálya-sebesség mellett akár 20 kW teljesítményű töltésre képes.

A rendszer életképességét egyelőre egy 100 méteres tesztszakaszon próbálták ki és mutatták be; a kísérletben részt vevő, két darab elektromos Renault Kangoo mindkét irányban képes volt töltést felvenni az aszfalt mélyébe rejtett indukciós töltőpontokról.

Felejtsd el a kábelt, mostantól örökké mehetnek a villanyautók 1

A kísérletet és az azt követő, számos további vizsgálatot egy 9 millió eurós költségvetésű projekt, a FABRIC (a jövőbeli elektromos járművek forgalomban való töltésének fejlesztése és megvalósíthatósági elemzése) keretében végezték el. A 2014 elején indult, és idén decemberig tartó, EU részfinanszírozású projektben 9 ország 25 ipari szereplője vesz részt, célja pedig a DEVC technológiák praktikus felhasználásának feltérképezése.