Negyven százalékban új alkatrészekből épül fel a Fiat öt évnyi szolgálat után megújult szubkompakt modellcsaládja, a mostantól Urban (500L), Cross (500X) és Wagon (500L Living) néven futó trió.
Ami a formai változásokat illeti, az eredeti 500-as legutóbbi megújulása szolgált példaként; a trapéz alakú lökhárítódísz, a krómozott alsó légbeömlő, az osztott karikát formázó nappali fény és a ”bajuszos” hűtőmaszk a modellcsalád klasszikus vonatkozásait erősíti, a Cross verzió alsó lökhárítójának peremén sportos betétek teremtenek harcias kiállást. Tízféle fényezés és háromféle tetőszín ad ki 37 különböző variációt.
Teljesen megújult a belső tér, beleértve a tartalmában modernebb, megjelenésében tradicionálisabb műszerfalat. Megújult a kormány és a műszerpark is, utóbbi két szélen egy-egy analóg órát, közöttük digitális kijelzőt tartalmaz. A váltókart nem csak átrajzolták, de feljebb is helyezték; a szín- és anyagválaszték a Fiat szokása szerint felszereltségi szinttől függően erőteljesen változik.
A lényeg persze így sem változott: a csomagtartó az Urban és Cross kiviteleknél 455 literes, a Wagon ötszemélyes kivitelben 638, három üléssorral 416 liternyi poggyászt képes befogadni.
Megjelent a kínálatban a lézervezérelt autonóm városi fékvezérlés, a low-tech, de hasznos belső gyerekfelügyelő tükör, a motorosan behajtható, talajmegvilágítással megspékelt külső tükör, és átdolgozták a belső világítást. Okostelefonos integráció és 520 wattos nagy hifi is szerepel a palettán.
Benzinmotorból három: a 95 lóerős 1.4 16V, a 120 lovas 1.4 16V T-Jet és a 05 lóerős, 900 köbcentis TwinAir kapható, utóbbi kettő LPG, illetve metán üzemben is létezik. A kínálatot két dízelmotor: 95 LE 1,3-es, valamint 120 lovas 1,6-os teszi teljessé.