Versenyautó, amit nem pályára szántak 1

A Mercedes-AMG GT3 Edition 50 matt szürke fényezését fekete matricacsíkok bolondítják meg, az ajtókon és a motorházfedélen „50 years AMG” felirat emlékeztet az alkalomra.

A biztonsági öveken is visszaköszön a felirat. Ez a beltér egyetlen ünnepi momentuma, hiszen minden más szigorúan funkcionális: szénszálas ülésváz, bukókeret, versenykormány és –kapcsolók emlékeztetnek arra, hogy itt bizony egy alapvetően motorsportra született cégről van szó.

Versenyautó, amit nem pályára szántak 17

Nem versenyhangulatú autó, hanem versenyautó

A karosszéria aerodinamikai kiegészítői (új lökhárítók, módosított hátsó kötény, szellőzőrostélyok az első kerékdobon, hatalmas hátsó diffúzor és szárny) nyomán azt gondolhatnánk, a hajtásláncba is belenyúltak, ám az elvileg nem változott – mármint hogy a versenyautóhoz képest, hiszen annak váltóművét kapta meg az autó, amiről nehéz eldönteni, hogy hova is szánták, közútra vagy versenypályára.

A valóság alighanem az, hogy egyikre sem: az ünnepi GT3 öt példánya tehetős gyűjtők garázsában landol majd, és csak remélhetjük, hogy nem térdíszként élik le életüket, hanem legalább időnként megkergetik őket egy magánpályán.

Versenyautó, amit nem pályára szántak 18