Az egykori Selyemút modern utódja szeretne lenni az a közelmúltban megnyitott monstre vasútvonal, amely Kínát köti össze Európával. Az „Egy öv, egy út” kezdeményezés a várakozások szerint megerősíti Kína szerepét, mint minőségi ipari termékek előállítója és exportőre.
A Volvo még 2015-ben az S60 Inscription modell észak-amerikai kivitelével kezdett külpiacra termelni a hatalmas országban, majd tavaly megkezdődött az S90 csúcskivitelű példányainak gyártása Tacsingban; hamarosan az összes itt készülő S90 elérhető lesz exportpiacokon.
Az autók természetesen nem a nálunk megszokott módon teszik meg a több ezer kilométeres utat: hármasával speciális konténerekbe rakják őket. Minden egyes szerelvény mintegy 120 darab ilyen konténert szállít; az első ma, május 31-én fut be a belgiumi Zeebrugge elosztóközpontjába.
Kezdetben hetente indítanak útnak egy-egy szerelvényt, később ez változhat.
A vasúti szállítás a számítások szerint harmadannyi időt vesz igénybe, mint ha hajó hozná az autókat; árutömegre lebontva egyharmadával kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár a vonatoztatás, mint a tengeri szállítás.