Lassan azon lepődünk meg, ha egy márka nem mutat be évente legalább egy teljesen új crossover modellt. Ráadásul maga a fejlesztési folyamat is felgyorsult: még csak rajzon létezik a Kia Stonic, de még az év vége előtt a márkakereskedésekbe kerül a városi szabadidőjármű.
A Hyundai Kona szemmel láthatólag nagyon is kétpetéjű ikertestvére a Speedy (gyors) és Tonic (tonika, azaz a zenei hangnem alaphangja) szavak ötvözéséből nyerte nevét, ami nyilván arra utal, hogy friss, dinamikus és harmonikus valamivel lesz dolgunk.
Lendületes tetővonalat, valamint egyedi kialakítású tetősínt és hátsó lámpát ígér a Kia szűkszavú sajtóközleménye. Állítólag mély tömegközéppont teszi majd feszesen vezethetővé az autót; a hasmagasság tehát nem lesz különösebben magas. A kompakt méreteket feszes vonalak és lágy, plasztikus felületek írják körül.
Az utastérben ugyanezek a letisztult felületek, erős vonalak érvényesülnek majd, geometrikus kialakítást ígér a gyártó. Lebegő érintőképernyős kezelőfelület játszik a keze alá, és már most kihangsúlyozzák, hogy fokozott okostelefonos integrációra lesz képes a Stonic, amely ráadásul minden eddiginél nagyobb mértékben gazdája ízléséhez és kedvéhez lesz igazítható, amikor az év második felében megkezdik forgalmazását.