Fekete karosszéria sárga felnikkel – így nézett ki anno a VW Bogár különkiadása 1982-ben. Ezt a dizájnt ismétli meg a Volkswagen Special Up, persze 17 colos keréktárcsákkal, gyöngyház fényezéssel – és hogy ne legyen unalmas, megfordítva is kérhető a színkombináció, az aranysárga karosszéria alatt jól mutatnak a fekete felnik, főleg ha fekete vagy ezüst tükrökkel párosítjuk őket.
Az utastérben hangulatvilágítás, alumínium küszöbbetétek, fűthető ülések és fekete tetőkárpit jelzi, hogy mégsem 1982-t írunk. Az üléshuzat és a műszerfali dekorbetét aranysárgában kérhető.
A legnagyobb különbség egyébként a fekete-sárga és az arany-fekete kivitel között nem az utóbbi 150 eurós felára, hanem hogy a fekete autóhoz CNG üzemű 1.0 TGI motor is rendelhető. Az ötfokozatú kéziváltóval szerelt Eco Special Up 68 lóerős, gázüzemben CO2-kibocsátása 82 g/km. Az 1,0 literes alap benzinmotor 60 lóerős, átlagfogyasztása 4,4 liter százon.
Az Oettinger által felkészített, eredeti Special Bug tényleg speciális volt: az extra fényezésen túl 1300-as motort (51 LE, 153 km/óra), 4,5J helyett 5,5J felniket, 60 mm-rel ültetett futóművet kapott. Négyküllős kormány, olajhőmérő, első légterelő és oldalsó matricázás javította a kizárólag Németországban forgalmazott autó megjelenését. Alább 1/18 léptékű modellen látható.