A magyar ralibajnokság derekához érkezve kijelenthetjük, hogy két csata zajlik a mezőnyben. Az egyik a győzelemért megy a címvédő Herczig Norbert és legfőbb kihívója, Hadik András között, míg a dobogó legalsó fokáért minden futamon 3-4 páros vív késhegyre menő párharcot. A 2017-es Székesfehérvár Rallye-n is ezt a forgatókönyvet láttuk megvalósulni a hétvégén. Ugyan a szombati első két szakaszon lehullott eső egy kicsit megkeverte a lapokat, de vasárnap már az előbb felrajzolt erővonalak szerint alakult a harc a pozíciókért.
Hadik András uralta az első, rövidebb versenynapot, megnyerte mind a 4 szombati szakaszt és kiautózott egy olyan előnyt Hercziggel szemben, amiből aztán megőrzött 6,6 másodpercet a futam végéig. A fordos pilótát ráadásul egy kisebb technikai hiba is hátráltatta a második nap közepén, mert a 7. szakaszon eltört egy bilincs a Fiesta motorterében, ami a turbócsövet rögzítette. A miskolci versenyző egy gyorskötöző segítségével elhárította a problémát a 8. gyors előtti etapon, de a Ford még így is veszített némi teljesítményt a normál állapotához képest.
Herczig Norbert ekkor tudta jelentősebben csökkenteni az első nap felhalmozott 26 másodperces hátrányát, egy húszast el is tüntetett három szakasz alatt, de az utolsó körben Hadik a már hibátlan autóval nem engedte magához közelebb.
Herczig Norbert az első nap második szakaszán – ahol a hirtelen lezúduló eső miatt mindenki kemény szlikk gumival autózott a vizes pályán – saját bevallása szerint nem találta a ritmust és egész egyszerűen lassabb volt, mint a közvetlen riválisai. Az Árkipusztán összeszedett hátrányt egészen a vasárnapi 9. szakaszig cipelte magával, mert csak ekkor vette át az összetett második helyet. Ugyan közeledett Hadikhoz, de a negyedik futamon nem volt valós esélye, hogy megelőzze a kihívóját. A párharc jelenleg tehát döntetlenre áll a skodás és a fordos versenyző között, így Veszprémben minden kezdődik elölről.
Az előző futamon, Szombathelyen Herczig volt az erősebb, míg most Székesfehérváron Hadik volt a jobb, így maximális pontszámmal zárta a negyedik futamot.
Vincze Ferenc az idei negyedik futamon már harmadjára állhatott fel a dobogó harmadik fokára. A szécsényi pilóta Hadik után a második legügyesebbként oldotta meg a szombati szlikken csúszkálást az esős pályákon, de száraz körülmények között már nem bírt el a rutinosabb márkatársával, Herczig Norberttel. A 26 éves versenyző így ismét bronzérmes lett és a bajnokságban is stabilan őrzi ezt a pozíciót.
Velenczei Ádám a harmadik helyet tűzte ki célként maga elé a székesfehérvári futamon. Ezt ugyan nem sikerült elérnie, 22 másodperc hiányzott az üdvösséghez, de végig ott ólálkodott a dobogó körül és az is tisztán látszik, hogy egyre szorosabb barátságot köt az R5-ös Hyundai i20-assal.
Turán Frigyes komoly harcban lehetett volna a harmadik pozícióért, de a 3.-4. szakaszt kormányszervó nélkül volt kénytelen teljesíteni, így gyakorlatilag szombat estére szertefoszlottak a dobogós álmai. Turán volt egyébként az egyetlen, aki Székesfehérváron szakaszt tudott nyerni Hadik és Herczig mellett, így ha végre mellé szegődik a szerencse és semmilyen technikai probléma nem hátráltatja, talán még a két élmenővel is fel tudja venni a harcot a soron következő veszprémi futamon.
A 3-as kategóriában úgy tűnt, hogy végre megszakad Balogh János balszerencse-sorozata. A pályán a címvédő volt a legsebesebb, a célban át is vette a kategóriagyőzelemért járó trófeát, ám utólag a felügyelő testület pályaelhagyás miatt kirótt a miskolci pilótára 3 és fél perc büntetést, így az aranyérem Matics Mihály ölébe pottyant. Másodikként az első nap egy defektet is begyűjtő Osváth Péter végzett, míg a harmadik helyen Rongits Attila finiselt, Balogh pedig visszacsúszott a negyedik pozícióba.
Az ORC-ben Domonkos László szerezte meg a legfényesebb serleget Székesfehérváron, miután a kategória éllovasa, Hevesi István a nyolcadik szakaszon kénytelen volt feladni a futamot technikai hiba miatt. Az ezüstérem Órai Balázs nyakába került Székesfehérváron, míg a dobogó legalsó fokára Tőzsér Áron állhatott fel.
A hosszabb nyári szünet előtt, július 7-9. között még egyszer egymásnak feszülnek az első osztály versenyzői, méghozzá a szezon legnehezebb futamán, a sziklás, köves murvapályáiról hírhedt Veszprém Rallye-n.
Videón a futam eseményei:
A 2017-es Fehérvár Rallye végeredménye:
1. | Hadik András – Kertész Krisztián #2 Ford Fiesta R5 |
1:08:05.4 | ||||
2. | Herczig Norbert – Bacigál Igor #1 Skoda Fabia R5 |
1:08:12.0 | ||||
3. | Vincze Ferenc – Bazsó Attila #3 Skoda Fabia R5 |
1:08:37.2 | ||||
4. | Velenczei Ádám – Szedő Csaba #6 Hyundai i20 R5 |
1:08:58.8 | ||||
5. | Turán Frigyes – Farnadi Ágnes #4 Ford Fiesta R5 |
1:09:20.8 | ||||
6. | Ranga Péter – Szőke Tamás #5 Skoda Fabia R5 |
1:10:37.1 | ||||
7. | ifj. Ranga László – Tóth Imre #9 Skoda Fabia R5 |
1:11:32.1 | ||||
8. | Bodolai László – Popovics László #10 Ford Fiesta R5 |
1:12:18.6 | ||||
9. | Trencsényi József – Verba Gábor #8 Skoda Fabia R5 |
1:12:21.2 | ||||
10. | Matics Mihály – Zejda Viktória #11 Mitsubishi Lancer Evo IX RS |
1:12:56.8 |
Szöveg Vörös Gergely
Fotó: Sóos Atila, Szabó-Jilek Ádám