Megnyirbálja már futó projektjeinek költségvetését, úgy teremti elő az új tervek megvalósításához szükséges forrást a Toyota – erről döntöttek június elején a japán óriásvállalatnál. A vállalat négy ügyvezető alelnöke, köztük az európai Didier Leroy azt a külön feladatot kapta, hogy nézzenek körül, és ahol lehet, szorítsanak a költségeken, hogy ezzel megállítsák az üzemi nyereség zuhanórepülését.

Miután a Toyota mínuszban zárta az elmúlt két évet, nem kockáztatnak, és igyekeznek megszabadulni minden felesleges kiadástól. Az Automotive News beszámolója szerint a TNGA padlólemez fejlesztésének, elterjesztésének és gyártásának, valamint a szigorúbb környezetvédelmi normákhoz való igazodásnak a forrásai is érintettek a tervekben.

Masszív költségcsökkentés indul a Toyotánál 1

A Toyota vetélytársaihoz hasonlóan az autonóm mobilitás és az online csatlakozások terén kénytelen komoly beruházásokat végezni, emellett be akarják hozni lemaradásukat az akkumulátoros villanyautók terén.

A Toyota részvényeinek értéke 15 százalékot zuhant idén, szemben a Nikkei index 4,7 százalékos emelkedésével. Az USA-ban a tavalyi év után idén is lejjebb szállították az üzemi nyereségre vonatkozó várakozásokat – erre (mármint hogy két egymást követő évben lefelé tévedjenek) 1994 óta nem volt példa.

Képeinken a Toyota oroszországi RAV4 gyártósora látható