Elképesztő a reakció, bár lassan gurult a kocsi, azért így beugrani az ablakon elég merész vállalkozás volt. Ami még meglepőbb, hogy rögtön tudta, hogy állítsa meg a kocsit, lehet, ismerte a típust, mert azért az ablakon beugorva kell pár másodperc, mire adja magát a megfelelő módszer a biztonságos megállásra.

Érdekes, hogy a videón pont egy Volkswagen látható, az ilyen vészhelyzetek meggátolásán már több autógyártó dolgozik, de a németek élen járnak. Már a B8-as Passat esetén bemutatta a funkciót, ami képes megállítani, félreállni a kocsival, ha a sofőr elalszik vagy eszméletét veszti.

Az Emergency Assist egészségügyi vészhelyzetben avatkozik be. Akkor lép működésbe, ha a vezető nem bizonyul aktívnak – azaz nem kormányoz, gyorsít vagy fékez – és a figyelmeztető jelzésekre sem reagál.

A rendszer rövid figyelmeztető fékezéssel, hangjelzéssel, a vészvillogóval és sávon belüli kormánymanőverekkel próbálja cselekvésre bírni a vezetőt, illetve figyelmeztetni az utasokat és a közlekedés többi résztvevőjét. Amennyiben a sofőr még ekkor sem veszi át a jármű irányítását, a rendszer a sávváltást segítő rendszer (Side Assist) segítségével a szélső sávba kormányozza, majd ellenőrzött módon egészen megállásig fékezi az autót, működési határain belül nagyban hozzájárulva az esetleges baleset megelőzéséhez.