Alfa Romeo GTV - Jeremy Clarkson szerint egyike a legjobb sportkocsiknak, ráadásul nem sokkal később 2001-ben felkerült a legjobb 100 autó listájára is, mégpedig a 29. helyre. A külsőért a Pininfarina volt felelős, a belteret Walter de Silva rajzolta, a motorháztető alatt pedig akár a Busso V6-ost is megtalálhatjuk.
Alfa Romeo GTV - Jeremy Clarkson szerint egyike a legjobb sportkocsiknak, ráadásul nem sokkal később 2001-ben felkerült a legjobb 100 autó listájára is, mégpedig a 29. helyre. A külsőért a Pininfarina volt felelős, a belteret Walter de Silva rajzolta, a motorháztető alatt pedig akár a Busso V6-ost is megtalálhatjuk.
Fotó megosztása:
Hyundai Tiburon - Talán minden idők egyik legszánalmasabb tekintetű kupéja a koreaiaké, nem csoda, hogy hamar eljött a modellfrissítés ideje. A teljesítménye egyik változatnak sem túl acélos, 110-től 140 lóerőig terjed a skála, cserébe az egyik legolcsóbb sportos kinézetű autó a piacon.
Hyundai Tiburon - Talán minden idők egyik legszánalmasabb tekintetű kupéja a koreaiaké, nem csoda, hogy hamar eljött a modellfrissítés ideje. A teljesítménye egyik változatnak sem túl acélos, 110-től 140 lóerőig terjed a skála, cserébe az egyik legolcsóbb sportos kinézetű autó a piacon.
Fotó megosztása:
Toyota Celica - Az ötödik és hatodik generáció talán a legnépszerűbb a Celicák közül, képünkön az utóbbi látható, melynek elődeihez hasonlóan erős rallys kötődése is akad. Nem csak 100 lóerő körüli elsőkerekes változat készült belőle, hanem akadt GT-Four név alatt 240 lovas, összkerekes verzió is, melyben 2 literes turbómotor dolgozott.
Toyota Celica - Az ötödik és hatodik generáció talán a legnépszerűbb a Celicák közül, képünkön az utóbbi látható, melynek elődeihez hasonlóan erős rallys kötődése is akad. Nem csak 100 lóerő körüli elsőkerekes változat készült belőle, hanem akadt GT-Four név alatt 240 lovas, összkerekes verzió is, melyben 2 literes turbómotor dolgozott.
Fotó megosztása:
Nissan 100NX - A '90-es évek elején jelent meg az öreg kontinensen a japánok kicsi sportkupéja, aminek egyik legvonzóbb eleme a kétrészes targatető.
Nissan 100NX - A '90-es évek elején jelent meg az öreg kontinensen a japánok kicsi sportkupéja, aminek egyik legvonzóbb eleme a kétrészes targatető.
Fotó megosztása:
Pontiac Fiero - Kicsit kilóg a sorból, hiszen gyártását 1988-ban fejezték be, de sokáig volt alternatíva sokak számára, akik sportos autóra vágytak. A pici kétüléses, középmotoros autót ráadásul rengetegen használták Ferrari replikál alapjául, így rendszeresen felbukkan elbaltázott kísérleteket tartalmaző összeállításokban.
Pontiac Fiero - Kicsit kilóg a sorból, hiszen gyártását 1988-ban fejezték be, de sokáig volt alternatíva sokak számára, akik sportos autóra vágytak. A pici kétüléses, középmotoros autót ráadásul rengetegen használták Ferrari replikál alapjául, így rendszeresen felbukkan elbaltázott kísérleteket tartalmaző összeállításokban.
Fotó megosztása:
Fiat Coupé - A BMW forradalmár formatervezője, Chris Bangle rajzolta a kétajtós 2+2 üléses Fiatot, melyet egyszerűen csak Coupénak neveztek el. Legerősebb változatában 5 hengeres turbómotor dolgozott 220 lóerős telejsítménnyel és 310 Nm nyomatékkal, ami 6,3 másodperc alatt gyorsította 100-as tempóra az 1,3 tonnás autót.
Fiat Coupé - A BMW forradalmár formatervezője, Chris Bangle rajzolta a kétajtós 2+2 üléses Fiatot, melyet egyszerűen csak Coupénak neveztek el. Legerősebb változatában 5 hengeres turbómotor dolgozott 220 lóerős telejsítménnyel és 310 Nm nyomatékkal, ami 6,3 másodperc alatt gyorsította 100-as tempóra az 1,3 tonnás autót.
Fotó megosztása:
Mazda MX-3 - Az 1991-es Genfi Autószalonon mutatkozott be a japánok kicsike sportkupéja, melynek csúcsváltozatában szokatlanul sok henger jutott. A 130 lovas változatban ugyanis 1,8 literes, 60 fokos hengerszögű V6-os motor dolgozott.
Mazda MX-3 - Az 1991-es Genfi Autószalonon mutatkozott be a japánok kicsike sportkupéja, melynek csúcsváltozatában szokatlanul sok henger jutott. A 130 lovas változatban ugyanis 1,8 literes, 60 fokos hengerszögű V6-os motor dolgozott.
Fotó megosztása:
Ford Puma - Inkább divatos városi autó, mint sportos kupé a Puma. Gömbölyded formáival inkább a női vásárlók szívét hódította meg. Készült azonban 500 darab igazán potens kis pályanapi játékszer is Racing Puma néven négydugattyús fékekkel, Speedline Corse Turini felnikkel és alumínium karosszériaelemekkel. Ebben 1,7 literes turbómotor szolgált közel 200 lovas teljesítménnyel, egyes változatokba pedig gyárilag önzáró differenciálmű került.
Ford Puma - Inkább divatos városi autó, mint sportos kupé a Puma. Gömbölyded formáival inkább a női vásárlók szívét hódította meg. Készült azonban 500 darab igazán potens kis pályanapi játékszer is Racing Puma néven négydugattyús fékekkel, Speedline Corse Turini felnikkel és alumínium karosszériaelemekkel. Ebben 1,7 literes turbómotor szolgált közel 200 lovas teljesítménnyel, egyes változatokba pedig gyárilag önzáró differenciálmű került.
Fotó megosztása:
Opel Calibra - Csupán a háznál fellelhető alkatrészekből dolgoztak a kicsit unalmas Vectra alapjaira, mégis a világ egyik legszebb kupéját sikerült összehoznia az Opel mérnökeinek. Népszerűsége töretlen és a kevés gyári állapotban megmaradt példány után ma is megfordul bármelyik autóbolond. Szívó V6-os, négyhengeres és turbós összkerekes változat is készült az aerodinamikában sokáig verhetetlen Calibrából.
Opel Calibra - Csupán a háznál fellelhető alkatrészekből dolgoztak a kicsit unalmas Vectra alapjaira, mégis a világ egyik legszebb kupéját sikerült összehoznia az Opel mérnökeinek. Népszerűsége töretlen és a kevés gyári állapotban megmaradt példány után ma is megfordul bármelyik autóbolond. Szívó V6-os, négyhengeres és turbós összkerekes változat is készült az aerodinamikában sokáig verhetetlen Calibrából.
Fotó megosztása:
Honda CRX - Apró méretű, elsőkerékhajtású sportkocsi volt a cél a CRX tervezésekor és ezt tökéletesen sikerült kiviteleznie a japánoknak. A bevált formán a második generációnál sem változtattak, pedig a lemezek alatt már nagyobbacska változások történtek. Megújult a futómű és egyes változatok hátra is tárcsaféket kaptak. A motorválaszték igencsak nagy átfogású, 62 lovastól egészen 150 tagot számláló ménesig tart a skála.
Honda CRX - Apró méretű, elsőkerékhajtású sportkocsi volt a cél a CRX tervezésekor és ezt tökéletesen sikerült kiviteleznie a japánoknak. A bevált formán a második generációnál sem változtattak, pedig a lemezek alatt már nagyobbacska változások történtek. Megújult a futómű és egyes változatok hátra is tárcsaféket kaptak. A motorválaszték igencsak nagy átfogású, 62 lovastól egészen 150 tagot számláló ménesig tart a skála.
Fotó megosztása: