Folytatódik az új generációs BMW 5-ös széria bevezetése: ezúttal a család kupélimuzinján, az 5-ös Gran Turismón a sor. A fejlődés első jele, hogy immár nem az 5-ös, hanem a 6-os családba sorolják a modellt – alighanem Münchenben is rájöttek arra, hogy az 5-ös Gran Turismo és a 6-os Gran Coupé nem fér meg egy csárdában, így logikusan közös utódot fejlesztettek nekik.
Az autó 87 milliméterrel hosszabb (5091 mm) és 21 mm-rel alacsonyabb (1538 mm) elődjénél; az 1901 mm szélesség és a 3070 mm tengelytáv nem változott. A megváltozott arányok mellett főleg a tetővonal eltérő kialakítása tett jót az autó megjelenésének – a far 64 mm-rel mélyebben kezdődik -, de nem csak annak: a csomagtartó a korábbi 500 helyett 610 literes, a hármas osztású hátsó üléseket (amelyek felárért motoros állítással is kérhetők) ledöntve immár nem 1,7, hanem 1,8 köbméteres üreget kapunk.
Az alumíniumot és nagy szilárdságú acélt bőségesen alkalmazó vázszerkezet modelltől függően 150 kilogrammal könnyebb az elődmodellnél, ami jobb gyorsítóképességet (akár 0,7 mp) és csekélyebb fogyasztást/károsanyag-kibocsátást (akár mínusz 15%) jelent.
Utóbbiban a javított aerodinamika is közrejátszik: a hűtőrács mögötti, elzárható lamellák, a kerekekről leváló levegőt terelgető rostélyok és a motorosan nyitható hátsó szárny nyomán a korábbi 0,29-ről 0,25-re javult a közeg-ellenállási együttható.
A novemberi piaci bevezetés idején háromféle motorból lehet majd válogatni: a 630i GT kétliteres, négyhengeres motorja 258 lóerőt és 400 Nm nyomatékot mozgósít, a gyorsulás ideje 6,3 másodperc. Az összkerékhajtással is kérhető 640i paraméterei 340 LE/450 Nm/5,4 (összkerékhajtással 5,3) mp, míg az egyetlen dízel, a 630d 265 lóerejéhez 620 Nm nyomaték társul, százra hátsókerék-hajtással 6,1 xDrive kivitelben 6,0 mp alatt gyorsul.
Az 5-ösben megismert kezelőfelületek (10,25 colos monitor, 70%-kal nagyobb head-up kijelző, érintésérzékeny iDrive vezérlő) mellett a vezetőtámogató funkciókat is átvette a 6-os GT. 0-210 km/óra között képes követni az előtte haladót, figyelmeztet, ha szembe megyünk a forgalommal, ha keresztben érkező autó veszélyeztet, aktívan beavatkozva segít a sávban maradnunk, és még egy tucatnyi segítő funkciónak örvendhetünk – például a távolból is parkolásra bírhatjuk a kocsit.