A hibridek csupán városban érnek valamit, fogyasztási előnyük országúton nem érvényesül, bonyolult szerkezetük pedig időzített bomba, és jaj nekünk, ha valami elromlik. Egyre kevesebben tartják magukat ezekhez a huszonéves tévhitekhez, de nem csak a tamáskodóknak, hanem a hibrid technológia pártolóinak is hasznos időnként sikertörténetet hallani.

Egy Toyota Auris Touring Sports Hybrid például egészen különlegesen gyorsan abszolválta a másutt egy teljes élettartamra elegendő futásteljesítményt: 17 hónap alatt 120 ezer nemzetközi kilométert tekert bele tulajdonosa. Tapasztalatai a hitetlenek és a hívők számára egyaránt értékesek lehetnek.

A 120 ezer kilométer alatt a fogyasztás autópályás használat mellett is 6 liter alatt marad, országúton nem volt probléma a 4, városban az 5 liter alatti fogyasztás elérése. Személyes rekordja 3,5 l/100 km volt.

Mivel a hosszútávfutó Toyota másfél hónap alatt letud 10 ezer kilométert, gazdája 4-6 hetente viszi szervizbe – de lekopogja, egyetlen olyan meghibásodással sem találkozott, amit ne külső behatás okozott volna. Mivel extrém körülmények között – magashegyekben, bányákban – is közlekedik autójával, a gyárilag előírt 15 helyett 10 ezer kilométerenként cserél olajat.

Havi 7000 kilométer hibriddel 1

Eddig 90 ezernél volt jelentősebb a szerviz: a gyújtógyertyák előírt cseréje mellett önszorgalomból lecseréltette a hibridrendszer nyomatékosztásáért felelős hajtómű olaját, valamint az összes szűrőt és a fékfolyadékot is. Így lett a karbantartás ára 166 ezer forint – az átlagos szervizlátogatások során nagyon is elfogadható 40 ezer forint körül fizet az autó tulajdonosa. Még várat magára egy nagyobb beavatkozás, de a fékek nem akarnak kopni: 120 ezer kilométer után még eredetiek a féktárcsák és a fékbetétek is, várhatóan 260 ezer kilométer körül kerül sor az első szett cserére.

Ami a kíméletlen használat esztétikai nyomait illeti, azok miatt sincs oka panaszkodni az Aurisnak: egyedül a kormánykerék bőrborításán látszik a kilométerek száma. Nem is baj, hiszen a tulajdonos tervei szerint még ugyanennyit kívánja használni a kocsit, mielőtt eladná és venne egy másik Toyota hibridet – a jelenlegi jelölt egy RAV4, de addig még olyan sok minden változhat.

Havi 7000 kilométer hibriddel 2