Az új gyár helyszíne, az algériai Relizane városa 220 kilométerre található Algírtól, Algéria fővárosától.

A világ egyik legrégebbi autógyártójánál 1905-ben hagyta el az első gépjármű Mladá Boleslav gyárát, amelyet több millió másik követett a cég több mint százéves történelme során. A székhely és a technológiai fejlesztési részleg maradt a gyártó szülővárosában, azonban a gyártás már más országokban történik.

A második világháború előtt két új üzem jött létre Csehországban: Kvasinyban és Vrchlabíban. Az utóbbi években pedig a gyártás már Kínában, Indiában és Oroszországban is elkezdődött. A Skoda Citigókat pedig a Volkswagen konszern pozsonyi üzemében gyártják.

A vállalat indoklása szerint az algériai gyár nyitásának célja, hogy a most még viszonylag kicsi, de feltörekvő afrikai piacon időben megjelenjenek a Skoda helyben gyártott járművei, így a vállalat a behozatali vámok fizetése alól is mentesülhet.

Az új algériai gyárat a Volkswagen és a helyi Sovac cég közös vállalata működteti. Napi 100 jármű gyártása a cél, a Skoda Octavia modelljén kívül a Volkswagen-csoport egyéb modelljeinek, VW Golf, VW Caddy és Seat Ibiza gyártása is tervben van.

A Skoda tavaly több mint 1,3 millió autót gyártott, amely új rekordot jelent. Tavaly a Skoda világszerte 1 127 700 személygépkocsit adott el, immár harmadik éve átlépve az egymilliós küszöböt.