Sokszínű volt a sportkocsik mezőnye a 90-es évek és 2000 közötti időszakban. Számos európai modell mellett a japánok is nagyon odatették magukat. Sorra gyártották a legkülönfélébb verziókat lelkesítő adatokkal a katalógusban és még annál is jobb számokkal a gyakorlatban. Precíz váltók, tökéletesre hangolt futómű és újító megoldások is előfordultak bennük, mint az aktív aerodinamika vagy az F1 inspirálta fékrendszer.

6 japán sportkocsi, amit ma is nagyon hajtanánk 1
6 japán sportkocsi, amit ma is nagyon hajtanánk 15

Mazda RX-7 – 1999-ben jelent meg az RX-7 utolsó generációja turbós Wankel motorokkal a gépháztető alatt. A legbitangabb Type RS változat 276 lóerőt teljesített, mellé pedig 330 Nm nyomatékot szállított. Ezek azonban csak a katalógus adatai, a gyakorlatban 290 és 310 lóerő között teljesítettek. Bilstein futómű, sportülések és 17 colos BBS felnik is jártak a Mazda sportkocsijához.

6 japán sportkocsi, amit ma is nagyon hajtanánk 16

Honda NSX – Hosszú idő után tért vissza az NSX a kínálatba, de távolról sem ennyire szívdöglesztő formában, mint amilyen a 90-es évek elején megjelent előd. Az autót maga Ayrton Senna hangolta tökéletesre, így a vezetési élmény páratlan. Az egyensúlya tökéletes a kabin mögött elhelyezett V6-os motorral. Pilótafülkéjét az F-16-os vadászgép ihlette. A 3,2 literes motorral teljesítménye már közel 295 lóerő volt, maximális nyomatéka pedig 302 Nm. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul.

6 japán sportkocsi, amit ma is nagyon hajtanánk 17

Mitsubishi 3000GT VR-4 – Ma már messze nem csillog olyan fényesen a három gyémánt, mint abban az időben, amikor még egy ilyen elképesztően modern sportkocsi is felfért a palettára, mint amilyen a 3000GT is volt. A 3 literes V6-os turbómotor 320 lóerős, nyomatéka pedig közel 430 Nm. Ezzel együtt már egészen korán akadtak 750 lovasra felhúzott példányok is. Az igazi újdonság azonban mégis az aktív aerodinamika volt és az elektronikusan szabályozható lengéscsillapító, valamint összkerékkormányzás.

6 japán sportkocsi, amit ma is nagyon hajtanánk 18

Nissan Skyline GT-R (R34) – Legkeményebb változatát csak godzillának hívták, amire rá is szolgált, hiszen pusztító erőt lehetett előcsalogatni az RB26DETT kódjelű sorhatos, turbós benzinmotorból. A Nissan hivatalosan 280 lóerőt és közel 400 Nm nyomatékot tüntetett fel a katalógusokban, a gyakorlat azonban azt mutatta, hogy az összkerekes kupéban inkább 300 feletti ménesről lehet beszélni. Legerősebb változatából, a Nismo Z-tune-ból csupán húsz példány készült 2,8 literes motorral és 500 lóval.

6 japán sportkocsi, amit ma is nagyon hajtanánk 19

Toyota Supra – Minden idők egyik leghíresebb japán sportkocsija hamarosan a BMW-vel közösen fejlesztett modellként tér vissza a kínálatba, de valószínűleg sokan továbbra is az 1993-tól 2002-ig gyártott változatra lesznek kiéhezve. A 3 literes 2JZ motornak egyesek szerint nincsenek határai. A turbós Supra 320 lóerővel és közel 430 Nm nyomatékkal ma is igazán tisztességes menést tud produkálni. Korlátozás nélkül állítólag akár 285 km/órás sebességre is képes. A Car and Driver magazin mérése szerint kb. 113 km/órás sebességről 45 méter a fékútja, ami messze a legjobb volt a világon, ezt csupán a Porsche Carrera GT tudta megdönteni 2004-ben.

Célba vettük a hírhedt Stelvio-hágót az új Suzuki Swifttel. Ha kíváncsi vagy rá, hogyan hódította meg a Suzuki a világ leghíresebb szerpentinjét, akkor kattints ide!