1998-ban mutatkozott be a nagyközönség számár a Z3-as BMW Coupé változata, amit a németeknél csak sportcipőnek hívtak shooting brake jellegű formája miatt. A kétüléses roadsterből alkotott autó, különösen az M-es változat hamar megnyerte magának a közönséget. Az autós lapok rendre beválogatták a legjobban vezethető autók vagy épp a legkirályabb sportkocsik közé. Végül több mint 6000 példány készült belőle, aztán eltűnt a kínálatból.
A Z4 M Coupét nevezhetjük utódjának, de a formavilág nem tükrözi világosan a vérvonalat. Ezt a finn dizájner Esa Mustonen is kiszúrta, ezért megalkotta a Z3-as Coupé modern változatát, amit szívesen látnánk újra a bajorok modellpalettáján.
A formához állítólag a legutóbb megjelent tanulmányautók, valamint a BMW i3 és i8-as adta a inspirációt, így akadhat rajta ismerős elem bőséggel, ráadásul szinte tökéletesen illeszkedik a márka jelenlegi arculatához. Teljesen újragondolta a körhelyzetjelzős fényszórókat és az eredeti modell kopoltyúját is, azonban így is egységes képet mutat az elképzelés. Talán csak a furcsa alakú és rettentően hosszú ajtók szorulnak áttervezésre.
Miért jó, ha egy gyártó csökkenti az autó tömegét? Kattints ide és megtudod!