Naponta 48 autó: ennyit képes előállítani a Lexus LC gyártósora a motomachi üzemben, ami hamarosan édeskevésnek bizonyulhat. Japánban ugyanis a tervezett mennyiség sokszorosára nyújtottak be igényt az érdeklődő vásárlók, és hamarosan kezdetét veszi az európai gyártás is.

Rettenetesen elszámolta magát a Lexus 1

Motomachi a Toyota-csoport legrégebbi és egyben (az átfogó korszerűsítésnek köszönhetően) legmodernebb létesítménye. Az Aichi prefektúrába, Toyota City-ben működő üzem annak idején a Lexus LFA szupersportkocsi 500 darabos, limitált szériájának a gyártásáról vált ismertté. Az itt zajló munka magas színvonalára jellemző, hogy az 1,6 négyzetkilométer alapterületű üzemben dolgozó 7000 munkás fele mérnök!

A korszerűsítés során az üzemcsarnokok hófehér színt kaptak, ami megkönnyíti a patikatisztaság ellenőrzését és fenntartását. Az LC gyártásához szükséges, megfelelő színvonalú megvilágításról, és a berendezések – köztük a klíma és levegő-szűrőrendszer – modernizálásáról is gondoskodtak – a Lexus a „kiváló minőséghez kiváló munkakörülmények kellenek” elvet vallja.

Rettenetesen elszámolta magát a Lexus 23

A napi 48 autó nem klasszikus futószalagos gyártásban készül. Az alkalmazottak egyenként több munkafolyamatot végeznek el a modellen, minden munkaállomáson körülbelül 20 percet (autóipari szemmel nézve egy örökkévalóságot) tölt az LC. A megoldás kettős előnnyel járt: egyrészt rövidebb lehetett a gyártósor, másrészt csökkenthető a minőségrontó monotónia.

Minden összeszerelt LC-t egy több száz pontos ellenőrző lista alapján néznek át egy speciális üvegkalickában, amelynek hosszirányban elhelyezett lámpáinak fényénél a legkisebb rendellenesség is könnyen kiszúrható.

Rettenetesen elszámolta magát a Lexus 24

A Lexus tavaly februárban előzetesen 6600 példányra becsülte az LC iránti éves globális keresletet; ehhez képest csak Japánban, a legelső hónap alatt 1800 megrendelés futott be a kocsira, szemben az eredetileg kalkulált ötvennel!