Az autóversenyzésnél már csak az nagyszerűbb, amikor régi versenyautókat eresztenek újra pályára, hiszen ezek a hörgő, színes, szagos és néha igen makrancos gépek igazán lelkesítő látványt és hangi élményt nyújtanak ma is.
A BMW M1-esekből szervezett Procar sorozat nem volt hosszú életű annak ellenére, hogy olyan neves pilóták ültek a volán mögött, mint Niki Lauda vagy Nelson Piquet.
Az autók szerencsére fennmaradtak az utókor számára és sok gyűjtő nem fél megmutatni a világnak, milyen csodálatos, amikor az M88-as kódjelű 3,5 literes, hengerenkénti pillangószelepes sorhatost felbőszítik. Ezek a versenyváltozatok jóval erősebbek voltak az utcai M1-eseknél (270 lóerő). Teljesítményük meghaladta a 470 lóerőt, melyet 9000-es fordulatnál adtak le. Maximális forgatónyomatékuk 370 Nm, szintén magas 7000-es percenkénti fordulattól.