A Mitsubishi felvásárlásával megelőzte a General Motorst a top3-ban, és immár a Toyota, sőt, a Volkswagen babérjaira tör a Renault-Nissan szövetség. A konszern első számú embere, Carlos Ghosn szerint már akár idén átvehetik a vezetést az eladási ranglistákban.
Az Automotive News Europe a JATO Dynamics piacelemző szervezet számait közölve megírta: a negyedéves zárásnál a Volkswagen 3,32, a Toyota 3,06, míg a Renault-Nissan 3,02 millió eladott autónál tartott világszerte.
A sikerhez kétségkívül kellett az évi 934 ezer autót eladó Mitsubishi csatolása, ám a szövetség egyébként is aktív: míg a Volkswagen negyedéves számai 1 százalékos visszaesést, a Toyotáé 6 százalékos növekedést mutatnak, Ghosn birodalma 8 százalékkal gyarapodott az elmúlt 12 hónapban.
A Nissan 7, a Renault 10, a Mitsubishi 5, a Dacia pedig 7 százalékkal nőtt, a Lada 8 százalékot lépett előre a döglődő orosz piacon, az Infiniti luxusmárka 24, a koreai Samsung pedig 38 százalékkal növelte eladásait. Egyedül a konszern harmadik olcsó márkája, a Datsun nem virágzik, éves szinten 2 százalékos visszaesést mutattak.
Az elemzők szerint a konszern sikerének kulcsai a szabadidőjárművek és az elektromos járművek terén mutatott piaci előnyük, valamint hogy jól kezelik a márkáikat: azok egyetlen piacon sem zavarják egymást, ahol az egyik erős, ott a másikat gyengén tartják, és viszont.