Az évfordulón a repülőtéren üzemelő Goldtimer Alapítvány ünnepi kötelékrepülést hajtott végre egy R-18c Kánya, egy Gerle 12-es, valamint egy Liszunov Li-2-es repülőgéppel.

Zsák Ferenc történetkutató a repülőtér történetéről elmondta, a 30-as években hosszas tervezés után került Mátyásföldről Budaörsre a nemzetközi repülőtér, bár azt máig nem tudni, hogy az ország vezetése, amely a csepeli megvalósítást támogatta végül miért döntött Budaörs mellett.

A világháborúban szinte alig sérült meg, utána az állami vezetők szállítására jelölték ki, emiatt hermetikusan lezárták. Az 50-es évek végétől a Mezőgazdasági Repülési Szolgálat kezdte el használni, később a Magyar Honvédelmi Szövetség sportrepülőtérnek kezdték használni és máig ezen funkciót tölti be.

Sajtos Zoltán, a repülőtéren üzemelő Goldtimer Alapítvány kuratóriumának tagja sajtótájékoztatón elmondta, a légikikötő jelenleg a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő tulajdonában van, a Magyar Repülő Szövetség üzemelteti, felújításához több milliárd forintra lenne szükség, mivel a füves futópálya alatt lévő vízelvezető Zsolnay-porcelánból készült, ezért ipartörténeti emléknek számít.

A Goldtimer Alapítvány kezdeményezte, hogy a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum repülőgép-gyűjteménye kerüljön Budaörsre, ahol interaktív múzeumot és kulturális központot tudnának létrehozni, emellett repüléseket is végre tudnának hajtani.