Mindenki ismeri azt a stresszes érzést, amikor a forgalomban meghallja a sziréna hangját, és próbálja megállapítani, honnan közelít a megkülönböztető jelzést használó jármű – hiszen ha nem adunk neki időben utat, azzal feltartjuk, és bajt okozhatunk másoknak.
2015-ben az Egyesült Királyságban 475 olyan közúti baleset történt, amelynek egyik elszenvedője egy megkülönböztető jelzést használó jármű volt.
A Ford új megoldása hangjelzéssel és a műszerfalon felvillanó fényjellel figyelmezteti az autósokat, sőt idővel arra is képes lehet, hogy optimális megoldást javasoljon arra, hová húzódjanak le, ha biztonságosan utat akarnak adni.
A Ford a UK Autodrive tesztsorozatban mutatta be a rendszert. A UK Autodrive az egymással kommunikáló járműveket vizsgáló projekt, amit a brit kormány 20 millió fonttal támogat, s amelyben 16 partner vesz részt a tech-iparágak, az autógyártók, a helyi hatóságok és a tudományos intézetek részéről.
A Ford egy olyan technológiát is tesztel, amely a balesetveszélyre figyelmezteti az útkereszteződéshez közelítő autósokat. A rendszer lényege, hogy az autó megosztja pozícióját a közelben tartózkodó (és ugyanezzel a technológiával felszerelt) többi járművel, s ennek alapján kikalkulálható egy esetleges ütközés esélye.
Ha a rendszer valósnak ítéli az ütközésveszélyt, mindkét vezetőt figyelmezteti, hogy lassítson vagy álljon meg. Ilyen helyzet lehet, ha oldalirányból egy olyan autó tart a kereszteződés felé, amely nem veszi figyelembe a közlekedési lámpa piros jelzését.