Sokáig meghatározó trend volt az autóiparban a bukólámpa, vérbeli sportkocsit lehetetlen volt elképzelni a kiemelkedő fényszórók nélkül. Az amerikai autókon pedig már egészen korán megjelent, de a hatalmas izomautókon inkább a hűtőrácsba vagy karosszériába rejthető fényszóró volt a divat. Az idők azonban változnak és többek között az is kiderült a szélcsatornában, hogy a kiemelkedő fényszóró nem feltétlenül olyan hasznos találmány.

Ford Corrida koncepció 1976-ból

Hasonló megoldást találunk a Tracer TXC nevű koncepción is, csak ott egészen furcsa helyre, közvetlenül a szélvédő alá rejtették a lámpákat:

Az autóipar legkülönlegesebb bukólámpái 1
Alfa Romeo Montreal különleges lebukó szemöldöke

Lincoln Continental Mark V teljesen elrejthető lámpákkal. Ez a megoldás számos amerikai autón visszaköszön, bár leginkább a hűtőrács mintázata mögé rejtették a világítást. A Lincolnhoz hasonló megoldást már a ’40-es években használt a Desoto is.

Opel GT picike sportkocsi, rettentően aranyos, hempergő fényszórókkal

Porsche 928 felkelő, béka tekintetű lámpákkal a videón 0:25-től

Cizeta V16, amiben nem csak hengerből van sok, de bukólámpából is emeletes jutott neki