A nyári gumiabroncsok összetételükből adódóan jobb tapadást biztosítanak nyári körülmények között, mint a téli abroncsok, amelyek nem megfelelőek nyári körülmények között: balesetveszélyesek és károsíthatjuk azokat a nyári használatukkal. Éppen ezért javasolt a melegebb hónapokban a szezonnak megfelelő gumiabronccsal útnak indulni.
Sőt, nem árt rendszesen ellenőrizni is őket, ezzel a defekt bekövetkezésének esélye minimálisra csökkenthető.
Ugyancsak a defektek és az ebből fakadó balesetek elkerülését szolgálja a megfelelő abroncsnyomás beállítása is. A megfelelő nyomás jobb kormányozhatóságot, optimális tapadást, fékstabilitást és fékutat biztosít. Alacsony nyomással viszont a gumiabroncs hamarabb felmelegszik, mely gyengíti az abroncs összetevőit, így növelve a defekt kockázatát.
Fontos, hogy a hideg gumik légnyomását a megnövekedett terhelésnek megfelelően állítsuk be, amivel nemcsak a gyorsabb gumikopást akadályozhatjuk meg, de üzemanyagot is megtakarítunk.
A gumiabroncsok hatóságilag előírt minimális profilmélysége 1,6 milliméter, de a nyári abroncsok esetében minimum 3 milliméter mondható optimálisnak.
Ne csak az autón lévő abroncsokat vizsgáljuk át elindulás előtt, de a pótkereket, illetve a defektjavító-készletet is. Csak akkor lehetnek segítségünkre, ha megfelelő állapotban vannak. A kerékcserére felkészülve tegyünk be egy pokrócot is a kocsiba, akkor nem kell majd a porba térdelnünk. Akkor is jó hasznát vesszük, ha jégesőtől akarjuk megóvni a karosszériát. Alkalmazhatjuk a napon álló kocsi letakarására is.