Tavaly 5,26 milliárd eurót (bevételének 5,5 százalékát) költött kutatás-fejlesztési célokra a BMW, a következő három évben azonban szeretné 6 százalékra emelni ezt az összeget, ehhez viszont kompromisszumokat kell kötni – derült ki abból, amit a cég pénzügyi igazgatója, Nicolas Peter a héten megosztott német újságírókkal.

A probléma az, hogy jelenleg az elektromos és autonóm járművek fejlesztésére kell összpontosítaniuk, utóbbiból azonban még évekig nem születik bevétel, a villanyautók és hibridek pedig kisebb haszonkulccsal adhatók el, mint a belső égésű motorral szerelt járművek, tehát a magasabb kutatási költségek mellett csökkenni fog a vállalat profitja.

A megoldást az egyszerűsítésben látják: „Több mint 100-féle kormánykereket kínálunk. Tényleg szükség van ennyire?” – idézi Nicolas Petert az Automotive News Europe.

A megszorítások piaconként eltérőek lesznek; az USA-ban például csökkentik a dízelopciók számát, és több modellcsaládból törlik a kézi sebességváltókat.