A Linux pontosan azért jó az autóiparban, amiért máshol: mert független, nyitott, és nem teszi függővé a felhasználókat a gigavállalatok kényétől-kedvétől. Manapság az infotainment és a konnektivitás jelenti a legnagyobb vonzerőt, illetve a leghatásosabb ki- és feltörési pontot az iparágban, ugyanakkor a vevők pont ezeken a területeken a legkevésbé elégedettek a szolgáltatások minőségével, derül ki a kutatásokból.
A saját fejlesztésű megoldások nem működnek, ezért lesz egyre népszerűbb az Apple CarPlay és az Android Auto, ám ezek kizárólagos platformok, amiket ráadásul nem is fejleszthet saját kedve szerint a gyártó.
Az AGL projekt ezzel szemben pont egy olyan stabil, bizonyított, átjárható keretrendszert ad az autógyártóknak (az elképzelések szerint 70-80 százalékos készültségben), amelyre könnyen és rugalmasan felépíthetik saját szolgáltatásaikat, majd ezt a csomagot saját márkaimidzsükhöz stilizálhatják. Ez nemcsak olcsóbbá, de megbízhatóbbá és rugalmasabbá is teheti az infotainment rendszerek fejlesztését, amelyek szolgáltatásai igény szerint bővíthetők vagy korlátozhatók, illetve frissíthetők. Az AGL tehát stabil alternatívája lehet az Apple CarPlay és a Google Android Auto rendszereinek, ugyanakkor együtt is képes működni azokkal.
Ez azonban csak a jéghegy csúcsa. A Linux autóipari felhasználása ugyanis már a közeljövőben túlléphet a szórakoztatáson, hiszen az AGL projekt az autók valamennyi fedélzeti szoftverét kiválthatná: a műszerparktól a head-up kijelzőig, a telematikai funkcióktól a vezetőtámogatásig, az aktív biztonságtól akár az autonóm mobilitási technológiákig mindent kiszolgálhat.
Ebben az autóipari forradalomban gyémánt fokozatú támogató partnerként vesz részt évek óta a Toyota, a 2018-as Camry júniusi bevezetésével pedig megtörtént a technológia nyilvános főpróbája, amelynek eredményeit nagy érdeklődéssel várja a projektben érdekelt többi autógyártó.
„Az AGL platform rugalmassága lehetővé teszi számunkra, hogy a Toyota infotainment rendszerét villámgyorsan teljes modellkínálatunkban bevezessük. Ezzel nemcsak fokozott csatlakozási lehetőséget kínálunk ügyfeleinknek, de egy sor vadonatúj szolgáltatást és funkciót is, méghozzá olyan ütemben, amit a szórakoztatóelektronikai piacon egyébként megszokhattunk. Azáltal, hogy a nyílt forráskódú fejlesztési stratégia mellett döntöttünk, erőforrásainkat az alapok megteremtése helyett innovatív új szolgáltatások létrehozására fordíthatjuk, és azokat jóval gyorsabban piacra bocsáthatjuk” – hangsúlyozta a világpremier kapcsán Keiji Yamamoto, a Toyota Motor Corporation csatlakoztatott technológiákért felelős alvállalatának ügyvezető alelnöke.