Teljesen aktív futómű, 48 voltos elektromos hálózat, összkerékkormányzás parányi fordulókörrel – ezekről már mind szót ejtett az Audi a holnap debütáló vadonatúj A8 kapcsán. Kollégánk a világpremieren, testközelből veszi szemügyre az újoncot, és szerdán mindenről részletesen beszámol, de addig is lássuk, milyen világújdonságot találtak ki zászlóshajójuknak az ingolstadtiak.
A kameravezérelt, elektromechanikus, kerekenként külön villanymotorral szabályozott aktív felfüggesztés a kényelmet és a vezethetőséget egyensúlyozza ki, de hogy legyen benne valami nagy dobás is, a mérnökök egy utasbiztonsági funkcióval fejelték meg a futóművet karokon keresztül, böszme erővel (1100 Nm) állítgató konstrukciót.
A legjobb légrugós futóműveknél is nagyobb tudású rendszer a 360 fokos biztonsági kamerával összehangolva képes érzékelni az elkerülhetetlen ütközést, és ilyenkor (24 km/óra feletti sebesség esetén) az érintett oldalon 0,5 mp alatt akár 8 centivel emeli meg a futóművet. A cél logikus: az érkező autó orra becsapódáskor a lehető legközelebb legyen a küszöbhöz és a padlólemezhez, és legmesszebb az ajtóktól.
A mérések szerint a megoldással akár 50 százalékkal csökkenthető az utasokat érő erőhatás.