„Egy új korszak hajnalán állunk, amelyben kényszervezérléses rendszerünket a MotoGP-ben szerzett tapasztalatok alapján fejlesztett, új generációs V4-es motorokon fogjuk hasznosítani. Ez azonban még a jövő, most tisztelegjünk a kéthengeres motor előtt…” – így kommentálta a vadonatúj búcsúszéria bevezetését Claudio Domenicali, a Ducati vezére.
A limitált példányszámban készülő, sorszámozott 1299 Panigale R Final Edition a 1299 Superleggera feljavított motorját kapta meg, amely 11 000/percnél 209 lóerőt ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 142 Nm 9000/percnél (nem homologizált adatok). Ehhez könnyített főtengelyt, valamint titán hajtókarokat és szelepeket alkalmaztak; a dugattyúk acél hengerperselyekben futnak.
Az iszonyatos erőnek mindössze 179 kg száraz tömeget kell mozgatnia. A motor bővelkedik elektronikus segédrendszerekben: egykerekezés-szabályozó, ívmeneti blokkolásgátló, motorfék-szabályozás, kipörgésgátlás dolgozik a motoron; a pilóta háromféle üzemmód (verseny, sport, eső) között válogathat.
Árról és darabszámról egyelőre nem esett szó.