A Veszprém Rallye ismét hozta azt, amit az elmúlt két és fél évtizedben megszokhattunk tőle: az átlagosnál egy picit keményebb murva pályák és az extrém időjárási körülmények alaposan megkeverték a lapokat, így a hagyományos erősorrend felborult a bajnokság ötödik futamán.
Szombaton ugyan csak két szakasz szerepelt a verseny időtervében, de a 21 kilométeres Márkó-Jutaspuszta gyorsasági döntő jelentőséggel bírt a veszprémi futam végkimenetele szempontjából. Az első szakaszon monszunszerű eső zúdult a pályára, míg másodjára a versenyautók által kifordított sziklák és kövek játszották a főszerepet.
A második szakaszon a bajnokság két éllovasa, Herczig Norbert és Hadik András is egyaránt defektet kapott, így a két legnagyobb esélyes rögtön bezsákolt 1,5-2 perc hátrányt az élmezőnyhöz képest. A lőtéren kijelölt szakasz egyébként alaposan megrostálta a mezőnyt, mert Bútor Róbert is defektet kapott, így a negyedikről a 36. pozícióba csúszott vissza, míg a többi R5-ös autóval száguldó pilóta közül Turán Frigyes, Ollé Sándor, Bodolai László és Kovács Antal is a megsérült hűtő miatt volt kénytelen feladni a versenyt, vagy a Super Rally szabályaival visszaállni a második nap.
Amíg a többiek szenvedtek, addig Ranga Péter és Benik Balázs szerencsésen és persze rettenetesen gyorsan haladva átvészelte az első napot, így vasárnap két verseny zajlott Veszprémben. Az első a győzelemért Ranga és Benik között, míg a második a dobogó legalsó fokáért.
Az élen haladva Ranga Péter taktikusan menedzselte a különbséget közte és Benik között. Ugyan a 32 éves pilóta ez alkalommal nem nyert gyorsasági szakaszt, de ez is elég volt ahhoz, hogy megszerezze élete első OB futamgyőzelmét. Érdekesség, hogy Peti édesapja, az örökös bajnok Ranga László épp a napokban ünnepelte volna 60. születésnapját és legutóbb majd 20 éve, egész pontosan 1997 szeptemberében nyert utoljára magyar bajnoki futamot, Kisbéren, így a kerek évfordulók extra érzelmi töltettel látják el a skodás versenyző mostani győzelmét.
Benik Balázzsal is madarat lehetett volna fogatni a veszprémi célban, hisz legutóbb 2 éve ült utoljára versenyautóban, ennek ellenére rögtön fel tudta venni a küzdelmet az élmezőny pilótáival. A háromszoros bajnok vasárnap megpróbált nyomást gyakorolni Rangára, de a pécsi versenyző nem hibázott, sőt még Beniknek kellett tolatnia egy alkalommal, így a nagy visszatérő egy ezüstéremmel gazdagodott Veszprémben.
Vincze Ferenc mondhatni már menetrendszerűen szállította a harmadik helyet a bajnokság második murvás futamán. A skodás pilóta még a tréningen hibázott: az egyik pályát 60 km/h-s sebesség helyett 90 km/h-val írta fel navigátorával, Bazsó Attilával, így a veszprémi futamot rögtön 30 másodperc büntetéssel kezdték. A szécsényi versenyző így légüres térben autózott egész hétvégén, mert Rangát és Beniket nem tudta megfogni, míg a defektet begyűjtő riválisai őt nem tudták utolérni. A 26 éves pilóta idén már negyedszer állhatott fel a dobogó legalsó fokára és kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően a bajnoki pontversenyben is ezt a pozíciót foglalja el.
Herczig Norbert hatalmas hajrát vágott ki a második napon, az ötből három szakaszon bizonyult a legsebesebbnek és az abszolút 12.-ről a 4. helyre zárkózott fel vasárnap. A címvédő elmondta, büszkeséggel tölti el, hogy navigátorával, Bacigál Igorral nem adták fel a defekt után és sikerült felzárkózniuk, sőt még ha minimálisan is, de növelték az előnyüket a bajnokságban Hadikékkal szemben.
Az ötödik helyet Kazár Miklós szerezte meg a Ford Fiesta R5-tel, míg miskolci márkatársa, Hadik András a hatodik pozícióban zárta a Veszprém Rallye-t. A pontverseny második helyezettje is kihozta a lehetőségeiből a maximumot, hisz megnyerte a Power Stage-et, így minimalizálta a Hercziggel szembeni veszteségeit, csak 3 pontot veszített az összetettben a címvédővel szemben.
A hetedik Balogh János könnyedén szerezte meg a 3-as kategória futamgyőzelmét és az első nap végén úgy tűnt, hogy akár még meg is ismételheti a tavalyi bravúrt és újra harmadik lesz Veszprémben egy N csoportos Mitsubishivel. Az eső ugyanis felborította az erősorrendet, ami kedvezett a miskolci pilótának, de a második napi száraz pályákon már nem tudta felvenni a versenyt az R5-ös autókkal, így négy helyet visszacsúszott az összetettben. A 3-as kategóriában egyébként Balogh mögött Ifj. Cseh Vilmos végzett a második, míg Rongits Attila a harmadik helyen.
Az ORC-ben az ötödik futamon a negyedik különböző győztest köszönthettük Maricsek Miklós személyében, aki a bajnokságban is átvette a vezetést a Veszprémben nullázó Hevesi Istvántól. A lejárt homologizációjú autók közt Órai Balázs végzett a második, míg Domonkos László a harmadik pozícióban.
A Rallye2 bajnokságban idei negyedik futamgyőzelmét aratta a Citroen C2 R2-vel versenyző Csomós Miklós, aki így a bajnokságban tovább növelte az előnyét a Veszprémben is második Berényi Lászlóval (Opel Adam R2) szemben. A bronzérmet a Peugeot 208 R2-t terelgető Jánosa Ákos kaparintotta meg a bajnokság legnehezebb futamán.
Az Országos Rallye Bajnokság küzdelmei a nyári szünetet követően a szeptemberi Budapest Rallye-val folytatódnak majd.
A Taxi 4 – 24. Veszprém Rallye végeredménye:
Ranga Péter – Szőke Tamás #7 Skoda Fabia R5 |
2 | 1:02:15.9 | 102.7 | |||
2. | Benik Balázs – Rácz Bence #5 Skoda Fabia R5 |
2 | 1:02:23.3 | +7.4 +7.4 |
102.5 0.07 |
|
3. | Vincze Ferenc – Bazsó Attila #3 Skoda Fabia R5 |
2 | 1:03:03.8 30.0 |
+47.9 +40.5 |
101.4 0.45 |
|
4. | Herczig Norbert – Bacigál Igor #1 Skoda Fabia R5 |
2 | 1:03:16.5 | +1:00.6 +12.7 |
101.1 0.57 |
|
5. | Kazár Miklós – Ferencz Ramón #11 Ford Fiesta R5 |
2 | 1:03:22.9 | +1:07.0 +6.4 |
100.9 0.63 |
|
6. | Hadik András – Kertész Krisztián #2 Ford Fiesta R5 |
2 | 1:03:23.9 | +1:08.0 +1.0 |
100.9 0.64 |
|
7. | Balogh János – Holczer Dániel #25 Mitsubishi Lancer Evo IX |
3 | 1:03:38.7 | +1:22.8 +14.8 |
100.5 0.78 |
|
8. | ifj. Ranga László – Tóth Imre #8 Skoda Fabia R5 |
2 | 1:04:44.0 10.0 |
+2:28.1 +1:05.3 |
98.8 1.39 |
|
9. | ifj. Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna #9 Ford Fiesta R5 |
2 | 1:04:46.6 | +2:30.7 +2.6 |
98.7 1.41 |
|
10. | Vizelli Károly – Nagy Péter #21 Skoda Fabia R5 |
2 | 1:05:26.7 | +3:10.8 +40.1 |
97.7 1.79 |
A részletes eredmény ITT böngészhető.
A Rallye2 végeredménye pedig ezen a linken érhető el:
Szöveg: Vörös Gergő
Fotó: Molnár János és Szabó-Jilek Ádám, Ranga motorsport