A BMW értékesítési volumene az év első hat hónapjában mintegy 1,22 millió darab jármű volt, 5,0 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában. A szerdán közzétett eladási adat a vállalat eddigi legerősebb első féléves eredményét jelenti.  A kedvező eladási adatok oka döntően a kínai kereslet kiemelkedő növekedése.

Ugyanakkor júniusban Németországban éves szinten 16,7 százalékkal kevesebbet, 27 ezer autót tudott értékesíteni a BMW. Az eladáscsökkenés arra vezethető vissza, hogy május végén az autókonszern több napra a gyártás szüneteltetésére kényszerült több üzemében, mert beszállítója, a Bosch egy bizonyos alkatrészt nem tudott megfelelő mennyiségben szállítani egyes modellekhez, emiatt 8 ezer jármű gyártásával nem végeztek a tervezett időre.

Ian Robertson, a BMW üzemvezetője szerdai nyilatkozatában kiemelte: a vállalat hibrid és tisztán elektromos modelljei iránti kereslet az év első felében csaknem megduplázódott a tavalyihoz képest, elérte a 43 ezret. A BMW az évre 100 ezer elektromos és hibrid jármű értékesítését tűzte ki célul.

A német konkurens Daimler az első fél évben éves szinten 13,7 százalékkal emelve globális eladási volumenét, mintegy 1,1 millió Mercedes járművet értékesített. A kedvező adat elsősorban a kínai piac teljesítményének köszönhető.

A BMW és a Daimler volt a világon a két legnyereségesebb ágazati cég 2016-ban az Ernst & Young (EY) vállalati tanácsadó cég adatai szerint. Harald Krüger vállalatvezető korábban elmondta: növelni akarják a különösen nagy nyereséget termelő sportmodellek gyártását, az így befolyó összegeket részben arra fordítják, hogy fejlesszék a teljesen elektromos autók gyártását.

A BMW rekordra számít idén az eladott járművek száma, a bevétel és a profit szempontjából egyaránt.