Vezetni alapvetően jó dolog, bár vannak kevésbé élvezetes részei is az autózásnak. Például egy több száz kilométeres autópályás szakaszért nehéz rajongani. Szerencsére az önvezető autók úgy néz ki itt válthatják ki legelőször az embert. Amitől kényelmesebb és biztonságosabb is lehet a sztrádás autózás.
A Continental már 2012-ben elkezdett tesztelni ehhez hasonló rendszereket közutakon az amerikai Nevada államban. A Cruising Chauffeur funkció segítségével a jármű képes átvenni vezetéshez kapcsolódó feladatokat az autópályákon, az adott nemzeti közlekedési előírásoknak megfelelően. A sofőr és az autó feladatmegosztásának az is részét képezi, hogy a sofőr ismét visszaveszi az irányítást az autópálya végéhez közeledve. Ha a vezető ezt valamiért mégsem teszi meg, akkor az autó maga is képes biztonságosan és szabályosan megállni.
A rendszer a jármű környezetét érzékelő szenzorokból származó adatokat illetve a kamerák, radar, vagy a LiDAR adatait elemzi, ezekből vázolják fel az autó környezetének modelljét. A rendszer mindezt egy nagy felbontású térképpel kombinálja, amelyen látható az összes mozgó és álló tárgy, valamint az út és a sávok vonalvezetése. Ezek és a jármű pozíciója alapján megállapítja, hogy mely területeket használhatja az autó biztonságosan, a közlekedési szabályok figyelembe vételével, és erre veszi az irányt. A Cruising Chauffeur automatikusan képes sávot váltani vagy előzni is. Közben persze belső kamerákkal a sofőr viselkedését is figyeli.
Akármit csinálunk, előbb utóbb úgyis kiszorulunk a kormány mögül. Te várod már ezt az időt?