Egy szál fotóval vezeti fel a Suzuki az új Swift Sport változatát. Az A2L kódú generáció csúcsmodelljét körülbelül másfél hónap múlva láthatja először a nagyközönség a Frankfurti Autószalonon, szeptember közepén.
A kiadott ábra egy számítógépes grafika, ezt nézegetve valószínűnek tűnik a 17-es felniméret. Súlytakarékossági okokból nem érdemes nagyobb kerékre váltani a 17-es szettnél, amely mindkét elődhöz elérhető volt.
Turbós motorra számítunk
Sajnos a kép az autó orrát ábrázolja, így nem kaptunk választ a bennünket nagyon is érdeklő kipufogókérdésre: ismét két önálló végződés ereszti ki a gázokat vagy eltűnik ez a jellegzetesség?Ez a megoldás a 2005-ben bemutatott Swift Sporton és idén kifutó utódján is meghatározó formai elem volt, pedig nem is a designerek találták ki, hanem a kipufogó hangolása és a dob elhelyezése tette lehetővé.
Az új sportmodellről semmilyen műszaki adatot nem adott ki agyártó, így korábbi információinkra hagyatkozhatunk. Az biztos, hogy nem az 1,6 literes szívómotort hegyezik tovább a fejlesztők, ami az új Swift fődesignerével folyatott beszélgetésből vált egyértelművé. Ozasza Tecuja a Vezessnek azt nyilatkozta , hogy az új orr-részben egyszerűen nem is volna hely az eddigi motornak.
Idén még nem lesz itt
Nagyon valószínű, hogy a Vitara S-ből és az SX-4 S-Crossból ismert négyhengeres turbómotort kapja az autó. Az aszfaltterepjárókban ezek a motorok 140 lóerőt és 220 Nm maximális nyomatékot adnak le.
Várhatóan az új Suzuki Swift Sport számára kicsit felhúzzák majd ezt a motort, de nem számítunk a konkurencia 180-220 lóerő közötti teljesítményszintjére. A vetélytársaknál várhatóan jóval könnyebb Swift Sport becslésünk szerint 150-160 lóerős lesz. Magyarországi értékesítése információink szerint jövőre fog elkezdődni, valamikor az első félévben.
Biztosat a szeptember közepére időzített világpremier után tudunk, amit a Frankfurti Autókiállításon tart a Suzuki. Az biztos, hogy a Vezess ismét ott lesz az IAA-n és megnézzük élőben is, mit ígér az új Swift Sport. Nem lesz könnyű dolga, mert elődje összesen 136 lóerővel is belevaló GTI volt.
Érdekel, mi volt jó az elődben? Elmentünk vele és még két szívómotoros japán örömautóval a Pilisbe, a többi a cikkben.