Spekulációt indított a Dodge Challenger démoni csúcsmodellje, a Dodge Challenger SRT Demon. A világ legnagyobb teljesítményű széria-V8-asával repített autó gyártói ajánlású kiskereskedelmi ára, az MSRP (Manufacturer’s Suggested Retail Price) 84 995 dollár, azaz 22,5 millió Ft. Összevetésképp Amerikában a Challengerhez illő BMW M4 66 200 dolláros MSRP-ről indul, itthon egy körülbelül feleekkora teljesítményű, kézi váltós BMW M3 ára a 431 lóerős motorral 23 864 000 Ft. A Mercedes-AMG C 63 21,9 millió forintnál indul 476 lóerővel és szintén V8-as motorral.
Összesen 3300 autó
Az FCA (FIAT-Chrysler Automobiles) június 20-án közölte, hogy melyik márkakereskedésre hány autó jut. A kiosztásban szerepe volt annak, hogy az adott dealer hány Hellcatet, illetve normál Challengert és Chargert értékesített (a Charger a négyajtós verzió). A cég azzal kívánta elejét venni a nyerészkedésnek, hogy az ajánlott listaáron vagy alatta értékesített autókat szállítja ki először, a felárral eladottak pedig az elsőbbségi gyártás mögé szorulnak.
A gyártó erőfeszítése sem szegte kedvét azonban pár márkakereskedésnek, amelyek üzletet szimatolnak a 3300 darabos szériát alighanem meghaladó keresletben. Ebből 300 jut Kanadának, a többi az Egyesült Államokban találhat gazdára.
Az Autoblog és az Automotive News cikkei szerint egyelőre 10-25 ezer dolláros felárért lehet vásárlási szerződésekhez jutni korai átadásra, de hallani 60 000 dolláros (15,9 millió Ft) összegről is. Az érintettek közvetítők beiktatásával játsszák ki a Dodge-ot. A gyártó a nagy kaszálás helyett arra használná a Demont, hogy beszéljenek a márkáról és bevonzza vele az embereket a márkakereskedésekbe, ahol megismerhetik a kínálat többi autóját.
Szokatlan számok: 89 cm, 1,8 g
Nem véletlenül ér ennyire sokat Amerika legújabb csodafegyvere. Vegyünk át gyorsan néhány számot: a 840 lóerős, 1044 Nm nyomatékú, kompresszoros V8-as a Tesla Model S P100D-nél is fürgébben, 2,3 mp alatt lövi 96 km/órára az autót. Ez 1,8 g lineáris gyorsulásnak felel meg, nem csoda, hogy a rajt után 89 centiméteren át a levegőben kalimpálnak az első kerekek – erről Guinness-plecsnit kapott az autó. A jobb rajtkészség érdekében a lágyított rugókkal az autó nagyobbat billen kilövéskor, hogy az átterhelődéssel több súly terhelje a kivételes tapadású és kellően széles hátsó gumikat. Ezt szolgálják az első lengéscsillapítók is, amelyek igyekeznek kvázi felnyomni az autó orrát, amikor zöldre vált a lámpa és jön a pedal to the metal. (Részletek a technikáról angolul tudó autóbuziknak ebben a videóban.)
Az autó a klasszikus negyedmérföldes távot (kb. 400 méter) 9,65 mp alatt teszi meg és 225 km/óráig gyorsul. Ez már sok volt az NHRA szakembereinek, az észak-amerikai hot-rod-szövetség szerint a Demon túl gyors ahhoz, hogy versenyre keljen más utcai járművekkel, ezért kitiltották az ilyen megmérettetésekről.
Bizarr extrák
Az autónak tényleg mindene a gyorsulás: versenyüzemmódban például lekapcsol a klíma, mert kompresszora az intercoolert hűti, még azt követően is, hogy leállítottuk a motort. Az opciós listán is egészen bizarr tételek szerepelnek. A hátsó üléspadért és az első utasülésért például egy dollárt kérnek, alapáron csak a vezetőnek jut hely a kocsiban, tömegcsökkentési célzattal. Szintén fontos opció az elképesztően vékony első kerék, amelynek csak a gyorsulási versenyen van értelme – ezeknek külön tárolóhelyet alakítottak ki a csomagtartóban. Részletek ebben a cikkünkben.