Újragondolta sportstratégiáját a Daimler-konszern, így a Mercedes-Benz kiszáll a DTM-ből és a Renault, a Jaguar, a BMW vagy az Audi példáját követve indulni fog a Formula E-ben. A 2018-as lesz az utolsó DTM-idényük és jövőre, ezzel párhuzamosan belépnek az elektromos motorokkal hajtott együlésesek versenyébe, ahol jelenleg a kifogyó akkumulátorok miatt futam közbeni autócserére kényszerülnek a versenyzők.
A Forma-1-et nem érinti
Mivel az utcai autózásban sok márka az elektromos hajtásban látja a jövőt, erősen kétséges sportértéke ellenére a Formula E kezd az a versenyág lenni, ahonnan a nagy autógyártóknak nem illik kimaradni. A Mercedes-Benz 2018-ra opciós indulási jogot szerzett, ez az év felkészülés lehet a 2019-es beszállásra. A gyár hangsúlyozta, hogy az elektromos versenysorozat nem ingatja meg helyüket a Forma-1-ben, ahová 2010-ben tért vissza a gyári csapat.
A DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) túraautó-bajnokságként ismert, jóllehet ezek a pályagépek sokkal komolyabb versenyautók a WTCC-ben induló autóknál. A valódi túraautók sorozatgyártású autókra épülnek, a DTM versenyautók azonban sokkal kevesebb korláttal születnek, mert csak sziluettjük hasonlít az utcai Audi A5-re, a 4-es BMW-re vagy a Mercedes-Benz C Coupéra, vázuk, felépítésük nem. Az egységes V8-as szívómotorok a hátsó kerekeket hajtják, bődületes hangaláfestéssel.
A Mercedes-Benz tíz egyéni, 13 csapat- és hat márkabajnoki címmel a legeredményesebb márka a DTM történetében. A sorozat az Opel 2005-ös távozása után egy ideig már működött két márkával, de 2012-ben, 20 évnyi kihagyás után a BMW visszatért és azóta újra egymással versenyez a három német prémiummárka.
Lesz új beszálló?
Ebben a felállásban ez a sorozat mindhárom résztvevőnek attraktív volt, így a Forma-1-ből kivonuló BMW vagy a WEC-kiszállással (World Endurance Championship) Le Mans-i 24 órásról is távol maradó Audi is kitartott a DTM mellett. A Mercedes-Benz távozása a másik két márka kötődését is mérsékelheti az izgalmas futamokat, valódi autósportélményt adó versenyághoz.
Jelenleg a DTM-et Gerhard Berger, egykori Forma-1-es pilóta irányítja. Nagy kérdés, hogy a Mercedes sportszerűen korán bejelentett kivonulásáról hallva sikerül-e belépésre bírni valamely autógyártót. Mivel a különbségek jelenleg is nagyon kicsik, a szoros mezőnybe újonnan érkezőnek várhatóan évekig nem terem babér.