„Ezek a cégek akárhogy is, de jó autókat gyártanak” – szögezte le az ifo elnöke az interjúban. „Az lehet, hogy az autók valamivel többe kerültek annál, mint amibe kerülhettek volna, ez azonban nem jelent közvetlen veszélyt az eladásokra” – mondta, a Volkswagent hozva fel példaként, amely a dízelbotrány után sem panaszkodhatott az eladásaira.

A cégek jó híre azonban mindenképpen csorbát szenvedett Fuest szerint. „Érdekes, ami az értékpapírpiacokon történt, az autógyárak piaci tőkeértéke tízmilliárd euróval csökkent.” Hozzátette: az esetleges büntetéseket és kártérítéseket az autógyárak minden további nélkül ki tudják fizetni, miután „az elmúlt években igencsak nagy nyereséget termeltek, ezért van miből”. Végül is igen nagy terheket elviselni képes óriási vállalatokról van szó – mutatott rá.

Az Európai Bizottság illegális áregyeztetés gyanújával indított vizsgálatot a VW, Audi, Porsche, Daimler és BMW ellen. A német Der Spiegel magazin beszámolója szerint az autógyárak a kilencvenes évek óta több mint hatvan munkacsoportban egyeztettek a technikai, árszabási, beszállítói kérdésekben a piaci stratégiáról.