Nagy turbó, nagy szárny – 30 éves a Ford Sierra RS500
Idén 30 éve jelent meg a Ford Sierra RS Cosworth továbbfejlesztésével született RS500. Ünnepeljük együtt az 1980-as évek egyik legjobb sportlimuzinját!
1987-2017: ebben az évben tölti be a harmincat a Ford Sierra Cosworth RS500. Születése az Escorttal áll összefüggésben, mert az 1980-as modellváltással elsőkerék-hajtásra átállított, alapjaiban új autó elnyerte ugyan az Év Autója címet, a raliban nem tudta megismételni elődje sikereit. Így a Sierrából vált versenyautó-alap, mert hosszában beépített orrmotorjával, mérsékelt légellenállásával és hátsókerék-hajtásával alkalmas volt versenygépek építésére.
Nagy turbó, nagy szárny – 30 éves a Ford Sierra RS500
1/8 A brit férfiak az alap Sierra űrkorszaki formájának is nagyon örülhettek, kell valami plusz annak, aki a sajátságos konyha és az esős időjárás szorításában vergődik
A brit férfiak az alap Sierra űrkorszaki formájának is nagyon örülhettek, kell valami plusz annak, aki a sajátságos konyha és az esős időjárás szorításában vergődik
Fotó megosztása:
2/8 Sok felhajtóerőt termelt a ferdehátú karosszéria, ezért kellett ekkora hátsó szárny
Sok felhajtóerőt termelt a ferdehátú karosszéria, ezért kellett ekkora hátsó szárny
Fotó megosztása:
3/8 Amíg lanyha volt a töltőnyomás, nem értetted, mitől kell rettegni padlógáznál. Aztán lesújtott a turbómotor
Amíg lanyha volt a töltőnyomás, nem értetted, mitől kell rettegni padlógáznál. Aztán lesújtott a turbómotor
Fotó megosztása:
5/8 30 932 darab Sierra RS Cosworth készült, közülük 500 volt homologizációs célú RS500, eltérő hátsó szárnnyal
30 932 darab Sierra RS Cosworth készült, közülük 500 volt homologizációs célú RS500, eltérő hátsó szárnnyal
Fotó megosztása:
6/8 Az RS500 Cosworth versenyváltozata 500-550 lóerőt tudott, a széria 224-et
Az RS500 Cosworth versenyváltozata 500-550 lóerőt tudott, a széria 224-et
Fotó megosztása:
7/8 Ilyen a kései, 4x4-es Sierra RS Cosworth. Erőelosztása 34:66 arányú, motorja a katalizátor ellenére 220 lóerős
Ilyen a kései, 4x4-es Sierra RS Cosworth. Erőelosztása 34:66 arányú, motorja a katalizátor ellenére 220 lóerős
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A turbós és 16 szelepes motort a Cosworth fejlesztette. A piros szelepfedeles verzió 204 lóerős, amivel a Sierra RS Cosworth végsebessége 240 km/óra, gyorsulása nulláról százra 7 másodperc. Bár a Cossie jellegzetes hátsó szárnyát otrombának találta a főnökség, a ferdehátú karosszéria akkora felhajtóerőt termelt, hogy szükség volt a légterelőkre.
Amíg lanyha volt a töltőnyomás, nem értetted, mitől kell rettegni padlógáznál. Aztán lesújtott a turbómotor
A Ford továbbfejlesztette a nagyszárnyas sportváltozatot, így született 30 éve a Sierra RS500 Cosworth. A legkeményebb verzió csak jobbkormányosként készült, 500 darabos szériában. Az FIA beérte ennyivel homológ versenyautók alapjaként.
Az RS500 Cosworth versenyváltozata 500-550 lóerőt tudott, a széria 224-et
Az RS500 Cosworth többek között masszívabb hengertömbbel, hatásosabb hűtéssel, nagyobb turbóval, az égéstérbe sokkal több benzint döntő AC-pumpával és injektorokkal tér el a 204 lóerőstől. A versenyváltozatok 500-550 lóerőt tudtak, míg a széria RS500 224-et.
Íme egy ralis videó:
Ez pedig a Cossie-szubkultúra egy része, márkatalálkozós folklór heveny gumiégetéssel: