Dízeljárműveket városi forgalomból kitiltani valójában senkinek nem áll érdekében – mutatott rá. „Az autóipar a maga részéről kész mindent megtenni azért, hogy kihúzza a kialakult helyzet méregfogát.”

Egy baden-württembergi bíróság a közegészségügyi szempontok elsőbbségére hivatkozva pénteken elutasította a dízeljárművek stuttgarti belvárosi forgalomból való kitiltásának megakadályozására benyújtott keresetet.

A kitiltások megelőzésére a német autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a VDA (Verband der Automobilindustrie e.V.) a korosabb dízeljárművek utólagos átalakítására tett javaslatot. Az Audi 850 ezer dízelautó díjmentes átalakítását vállalná Európában, a Daimler pedig három millió jármű átalakítását.

Herbert Diess az interjúban elismerte, hogy a Volkswagen súlyos bizalomvesztést szenvedett el a dízelbotrány miatt, rámutatott ugyanakkor, hogy a márka piaci pozíciója ismét erősödik és meggyőződése szerint 2018-ra mindez már csak egy rossz emlék lesz. Nem utolsósorban az elektromos mobilitás térhódításának köszönhetően.

A VW márkaigazgatója ugyanakkor nem számít az elektromos mobilitás gyors térhódítására. „A Volkswagen azonban minden más autógyárnál jobban fel van készülve az elektromos mobilitásra való átállásra” – szögezte le Herbert Diess.

Rámutatott: mindazonáltal Európában a dízelmotor a nehéz haszongépjárművekben, valamint a személygépkocsik között nagy menetteljesítményének köszönhetően még nagyon hosszú ideig komoly alternatívát jelent majd annak ellenére is, hogy a technológiai fejlődés egyre drágábbá teszi és a dízel üzemanyag adókedvezménye is minden bizonnyal csökkenni fog.

Az Egyesült Államokban azonban a Volkswagen feladta a dízelt – mondta -, mert az ottani károsanyag-kibocsátási szabályozás szigorodása miatt már egyáltalán nem lát benne fantáziát és Amerikában a dízel és a benzin üzemanyagok adótartama is megegyezik.

Az elektromos mobilitásra való átállás legerősebb mozgatórugója a Kína által bevezetni tervezett gyártási kvóta – mondta. „Kína hajt bennünket előre, Kína eltökélten törekszik arra, hogy áttörést érjen el az elektromos mobilitásban” – fogalmazott. Ahhoz, hogy megőrizhessük jelenlegi piaci pozíciónkat, 2025-re már 600 ezer elektromos autót kell majd eladnunk Kínában.

Minden azon múlik, hogy mennyire tudjuk versenyképessé tenni az elektromos autót. „Ez azonban nekünk menni fog” – jelentette ki a VW márkaigazgatója.