A BMW és a Toyota közös fejlesztésében készülő új sportautóról, amely a Toyotánál a legendává vált Supra nevet kapja, nem sok konkrétum szivárgott ki eddig. (A fenti kép az FT1 koncepcióról készült, részben erre épül majd az új Supra.) Kémfotók, sőt, kémvideók tömkelege készült a már guruló, tesztelés alatt álló kocsiról, de hogy a bajor-japán hibrid motorházteteje alatt pontosan mi lesz, eddig titok volt. Lehet, hogy nem is ugyanaz a cucc?

Egy Supra-kémvideó a Nürburgingról

A BMW-nél alighanem a Z4-et fogja váltani az új modell, a soros négy- és hathengeres turbómotorokat jósoltak bele az iparági szakértők, amelyek a váltóba épített villanymotorral egészülnek ki. A Toyota irányából viszont most kaptunk egy olyan hírt („vállalati forrásokra hivatkozva, nem megerősítve” disclaimerrel), mely szerint a Lexus LC500h hajtáslánca kerül az ő változatukba, legalábbis a csúcsmodellbe.

Ez hajtja majd az új Toyota Suprát 1

Ez a hibridrendser kerülhet a Suprába – nyilván másmilyen emblémával ellátott motortakaró alá

Az LC500h-ban egy 3.5 literes V6-os 220 lóerős benzinmotor és egy 179 lóerős 300 Nm-es elektromos motor dolgozik össze, az összesített teljesítmény 359 LE. A Multi Stage Hybrid rendszerhez csatlakozik a fokozat nélküli e-CVT váltó és egy hagyományos bolygóműves, négysebességes automataváltó kettőse. A két váltó összehangolásával tíz, kézzel is kapcsolható fix áttétellel jóval sportautósabb a hibridrendszer karakterisztikája, nem öli meg az élményt a fokozatmentes erőátvitel.