Kizárólag japán és kínai vásárlóknak készül minden idők legrégebben futó Toyota modellje, az 1955 óta gyártott, azóta 14 modellváltást megért Crown. Ezen állítólag a jövőre színre lépő új széria sem változtat, ma már azonban futóműhangolásban az európai ízlés az etalon, ezért a gyár a németországi Nürburgring versenypálya külső nagy körén, a 20 kilométeres Nordschleifén tesztelte az új generáció prototípusát.

A képen látható modellben állítólag négyhengeres hibrid hajtáslánc zümmög, alighanem ugyanaz, ami a Priusban is, hiszen a két autó közös padlólemezre (TNGA) épül. Ez nem jelenti azt, hogy a Crown akkora lesz, mint a hibrid ferdehátú: jelenlegi generációja 4,89 méter hosszú, tengelytávja 286 cm, tehát az utód minden bizonnyal még tekintélyesebb lesz.

Belpiacos limuzinját is a Nürburgringen csiszolja a Toyota 1

A jellegzetes villámszegélyes hűtőmaszk körvonala a prototípuson is felfedezhető.

A hibrid hajtáslánc várható volt, kevéssé számíthatunk azonban arra, hogy sportverziót is fejleszt a cég: a gyári Gazoo Racing stábja által készítendő szedán állítólag a Mercedes AMG, BMW M modellek közvetlen konkurense lesz – bár voltaképpen annak fényében, hogy a Crown a Lexus GS közvetlen rokona, valamint hogy a GS F révén jelenleg is kínál ütőképes sportszedánt a konszern, ez talán mégsem olyan meglepő. A felpaprikázott kiadás 2019-re várható.

Belpiacos limuzinját is a Nürburgringen csiszolja a Toyota 2