Ingoványos talajra merészkedett a Bollinger Motors, amikor első villanyautóját a Land Rover Defenderről mintázta. Persze azt is elhisszük nekik, ha tagadják ezt, hiszen a Defender sziluettjét két egymásra rakott építőkockával fel lehet vázolni, márpedig az amerikai cég deklaráltan nagyon egyszerű járművet akart építeni.

Kínai Defender-hamisítvány? Dehogy: amerikai villanyterepjáró! 1

Amilyen primitív a formaterv (nézd csak meg a beltérben elhelyezett drótvázas pohártartókat, a szélvédő alatt futó, kézzel forgatható perforált légvezetéket, vagy a full analóg műszerfalat), annyira kifinomult a technika. A futómű például hidropneumatikus rugózást kapott, elöl-hátul független felfüggesztéssel. A tengelyek tömegterhelése ideális 50/50 arányú, a kanyarstabilizátorok kiköthetők, a szabad hasmagasság 40 centi (!).

Akkumulátorból kétféle rendelhető: a 60 kWh kapacitásúval 190, a 100 kilowattórással 320 kilométer tehető meg egy feltöltéssel. Terepen az ember olykor vízzel is találkozik, ami normál esetben nem barátja az elektromosságnak. A B1 akkuja azonban vízálló köpenyt kapott; egyméteres vízben 30 percig bírja beázás nélkül.

Kínai Defender-hamisítvány? Dehogy: amerikai villanyterepjáró! 21

A két motorból álló elektromos hajtáslánc 360 lóerőt és 645 Nm nyomatékot állít elő, az autó 4,5 mp alatt gyorsul 96 km/órára, végsebessége meghaladja a 200 km/órát. A jármű saját tömege 1730 kg, terhelhetősége 2,7 tonna, azaz elméletileg B-s jogosítvánnyal nem is vezethető.

Persze a Bollinger B1 valójában egyáltalán nem vezethető, hiszen még prototípus csupán; az első szériapéldányokra jövőre adhatják le a rendelést a vevők, a kiszállítás 2019 elején kezdődhet meg.

Kínai Defender-hamisítvány? Dehogy: amerikai villanyterepjáró! 22