Az eredetileg elképzelt 2-3 év helyett már jövőre külön értékesítési és szervizhálózatot kénytelen létrehozni a Genesis luxusmárka számára a Hyundai. A kapkodós döntés hátterében az áll, hogy az USA Louisiana államában a hatóságok szerint a Hyundai-kereskedők engedély nélkül értékesítették a Genesis termékeit, ezért az utóbbi márka eladásait ott fel kellett függeszteni.
Az eredeti tervek szerint a Hyundai bármely kereskedője pályázhatott volna Genesis-értékesítésre, ha teljesíti a prémium feltételeket. Eddig a G80 szedánt több mint 800 helyen árulták, ez a jövőben (pontosabban jövőre, bár a stratégia még távolról sincs készen) nagyságrendekkel kevesebb lehet.
A Genesis előtt álló út kissé hamar jött, ám a konkurensek is így csinálják: sem a Lexus, sem az Acura vagy az Infiniti nem közösködik a Toyotával, a Hondával vagy a Nissannal. „Cak erős, profitábilis kereskedői hálózattal van jövője a márkának. Ahhoz pedig, hogy hosszú távon jó legyen a kereskedőinknek, rövid távon néha nehéz döntéseket kell hoznunk” – mondta Erwin Raphael, a Genesis észak-amerikai igazgatója.