4.8 literes, V10-es szívómotor, 560 lóerő – mindössze két éven és ötszáz példányon át tartott a Lexus történetének eddigi legcsodálatosabb korszaka. Az LFA utód nélkül szűnt meg, de így is beírta magát az autógyártás nagykönyvébe, és új fejezetet nyitott a Lexus történetében.
Annak idején elképesztő volt a kereslet az autó iránt, mint ahogy az a limitált szériás, méregdrága modelleknél lenni szokott, de most kiderült, hogy a történet nem ért véget 2012-ben: tavaly hat darab vadonatúj LFA talált gazdára az Egyesült Államokban, és még mindig tizenkét példányt tartanak nyilván a márka észak-amerikai hálózatában.
A magyarázat egyszerű: miután első körben kizárólag közvetlenül a gyártól lehetett rendelni az autóból, mert a gyár félt a spekulánsoktól, a korlátozás feloldásakor az élelmes kereskedők túlrendelték magukat az autóból. Voltak, akik eleve szobornak, a márka nagyságát hirdető szalondísznek szánták a kocsit, mások viszont arra számítottak, hogy idővel felkúszik az LFA ára, és a gyűjtők komoly pénzt fizetnek majd érte.
Arról nincsenek információk, hogy pontosan mennyiért találtak gazdára az ötéves, nullkilométeres autók, de az biztos, hogy minél kevesebb érintetlen példány marad a piacon, annál izgalmasabbá válik a vadászat, és annál többet lesznek hajlandó fizetni a gyűjtők – kérdés, meddig bírják idegekkel az érintett felek.