Amikor 2016 őszén lerántották a leplet a Lexus UX-ről, egyértelművé vált, hogy a japán márka végleg szakítani szeretne a két évtized alatt szisztematikusan és hatásosan felépített, konzervatív arculatával, és új vevőkört: az Y generáció autózás iránt kevéssé rajongó, a kütyüket és az eredetiséget azonban nagyra értékelő fiatalokat céloz meg.
Most úgy tűnik, az UX városi crossover nem marad tanulmány: a kiszivárgott értesülések szerint már idén ősszel megkezdik a prototípus tesztjeit, és újabb egy évre rá bemutatkozhat a szériaérett verzió. Hogy ez milyen lesz, azt a japán Mag-X grafikusa el is képzelte: javarészt megmaradnak az agresszív vonalak, geometrikus kinövések – persze az utastérben nem számítunk a heveder-ülésekre és a megtört szélvédőoszlopra.
Azt már a premierkor sejteni lehetett, hogy a Lexus UX a Toyota TNGA GA-C platformjára épülhet, hiszen tengelytávja megegyezett a nem sokkal kevésbé merész Toyota C-HR crossoverével. Japán újságírók már azt is tudni vélik, hogy a végleges UX 4,4 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,56 méter magas (azaz a C-HR-nél valamivel hosszabb és szélesebb) lesz. A Toyota nemrég levédette az UX 200, UX 250 és UX 250h típusjelzéseket, így tudjuk, hogy (megint csak a C-HR-hez hasonlóan) dízel nem lesz, hibrid viszont igen.
Az UX 200 vélhetően az NX 200t turbómotorját kapja majd, bár nem elképzelhetetlen egy szívó verzió (a legjobban egyébként a Yaris GRMN kompresszoros motorjának örülnénk). Az UX 250 és UX 250h modellek a vadonatúj Toyota Camry azonos jelzésű hajtásláncait kaphatják.